Nytt tema: Pharoas Quest + andra nyheter

Startat av Etzel, 16 September 2010 kl. 12:52

Föregående ämne - Nästa ämne

SuperMario

En ny hund ('mold'), eller? (Kolla på öronen!)
Och ny bit, kofot!!!

(http://www.brickshelf.com/gallery/sets2011/sets2011/002.jpg)

Peewit

Citat från: SuperMario skrivet 28 September 2010 kl. 14:50
En ny hund ('mold'), eller? (Kolla på öronen!)
Och ny bit, kofot!!!

(http://www.brickshelf.com/gallery/sets2011/sets2011/002.jpg)

Jaminsan! Det var inte alls fel med lite variation i hundflocken...

43 bilder var det till slut... Jag har tankat ner dem nu så nu är det bara att kolla igenom alla...

EDIT:
hmm .. efter en snabb genombläddring var det inget av det jag inte redan kände till som jag triggade så värst på... För min  del blir det nog en 7306 för svärden och staven och en eller två  5766 som parts pack.

men det var trevligt men en ny hund. Kan bli nåttt av de mindre setten för att få den också.. annars dyker den nog upp i nått impulsset förr eller senare...

EDIT igen:

och förståss så många alver jag kan komma över... tänkte inte på minifigsen...

Dreadcore

Utifrån dessa bilderna så är jag helt klart intresserad av en del accessoarer i Pharaohs Quest, Cyborg/Blacktron III Minifigen, Mandalorian Battlepack och Bounty Hunter skeppet.

Ser stor mod-potential i BH-skeppet, och en armé av Mandalorians är ju aldrig fel :)

SuperMario

Peewit

Citat från: SuperMario skrivet 28 September 2010 kl. 15:41
Bilderna verkar vara borttagna!

misstänkte att det skulle hända men det gick väldigt fort... Jag har dem på min hårddisk så skicka ett pm till mig så kan jag maila dem.. men totalt är de på nästan 200mb så se till att ha plats i  mailboxen...

Etzel

Skrytsson

När tror ni att preliminära bilder på serie 4 kommer? Fattar inte varför de inte kör röda påsar någongång. Rött är ju definitivt den naturliga fortsättningen när man har kört gult, blått och grönt... Antagligen för att det inte ska skära sig med Lego-loggan?  :P

Skrytsson

Anmärkningsvärt att det inte var några licensierade teman-nyheter alls bortsett Star Wars. Ingen fortsättning av Prince of Perisa kanske inte är så oväntat? Men Toy Story? (När kommer Pirates of Carribean?)

Peewit

Citat från: Skrytsson skrivet 28 September 2010 kl. 18:43
Anmärkningsvärt att det inte var några licensierade teman-nyheter alls bortsett Star Wars. Ingen fortsättning av Prince of Perisa kanske inte är så oväntat? Men Toy Story? (När kommer Pirates of Carribean?)

Nalle puh fanns med. Detta är ju bara setten som släpps i första vågen nästa så POTC får vi säkert se nån gång senare under året. Men toy story var en bra fråga.. Tror ni det blir nån fortsättning på det temat?

Skrytsson

Jag vet att detta har diskuterats många gånger, men det känns läge att ta upp det igen. Harry Potter-serien har blivit "re-born", borde inte det finnas en liten chans/vara praktiskt möjligt att TLG återupptar Batman-temat?

Mirandir

Tippar på att det inte blir mer Toy Story utan att det först kommer en ny film.

Däremot är det väl inte helt omöjligt att vi får se Bilar (Cars) i "system" och inte bara i Duplo i samband med den nya filmen. Men vi får se hur det blir med det.

Citat från: Skrytsson skrivet 28 September 2010 kl. 19:04
Jag vet att detta har diskuterats många gånger, men det känns läge att ta upp det igen. Harry Potter-serien har blivit "re-born", borde inte det finnas en liten chans/vara praktiskt möjligt att TLG återupptar Batman-temat?

Jag är tveksam. Tror det skall mycket till för att vi skall få se nytt Batman. Har bl.a. för mig att de sista releaserna togs inte hem i Norden p.g.a. "Dåliga erfarenhet från tidigare askar". Exakt vad det betyder vet jag inte men jag antar att de sålde uselt. I alla fall gällde det de sista setten jag såg i butik som försvann först när de reades bort.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Mirandir

insåg just att 2516 Ninja Training ser ut att innehålla minst 2 vita och 2 svarta runda 1x1 plattor med hål i mitten...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Peewit

Citat från: Mirandir skrivet 28 September 2010 kl. 19:29
insåg just att 2516 Ninja Training ser ut att innehålla minst 2 vita och 2 svarta runda 1x1 plattor med hål i mitten...

tre vita och en svart är det va? hmm.. denna konstruktion ser rätt märklig ut.. kan väll lika gärna vara delen under som inte är en vanlig antenn.. har svårt att förstå att de skulle göra en ny mold bara för en sån sak. Är det nya delar borde de dyka upp i andra set också...

robban

Citat från: Peewit skrivet 28 September 2010 kl. 19:41

tre vita och en svart är det va? hmm.. denna konstruktion ser rätt märklig ut.. kan väll lika gärna vara delen under som inte är en vanlig antenn.. har svårt att förstå att de skulle göra en ny mold bara för en sån sak. Är det nya delar borde de dyka upp i andra set också...

Finns inte dessa bitar i något av Lego spelen? har för mig det..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Peewit

Citat från: robban skrivet 28 September 2010 kl. 19:47
Citat från: Peewit skrivet 28 September 2010 kl. 19:41

Finns inte dessa bitar i något av Lego spelen? har för mig det..

du har rätt. 3845 shave asheep har i alla fall ett antal av de vita.. Då var det ihåliga runda 1x1 plattor då...