Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

o0gers Helgutmaning

Startat av o0ger, 13 november 2015 kl. 09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

ColA

Citat från: Edde skrivet 16 februari 2018 kl. 22:00
Min tanke är att det kan vara så att den går att rotera, men att den kan stanna på plats. Eller är det så att det är omöjligt att vrida den säg 40 grader med den lösning som är tänkt?

Jag tror du bara ska skicka in din lösning och vänta på om den är rätt,  kommer ditt namn upp under oOgers är du home safe. Mindre frågor mer lösning 😄

Edde

Citat från: ColA_30 skrivet 16 februari 2018 kl. 22:21
Citat från: Edde skrivet 16 februari 2018 kl. 22:00
Min tanke är att det kan vara så att den går att rotera, men att den kan stanna på plats. Eller är det så att det är omöjligt att vrida den säg 40 grader med den lösning som är tänkt?

Jag tror du bara ska skicka in din lösning och vänta på om den är rätt,  kommer ditt namn upp under oOgers är du home safe. Mindre frågor mer lösning 😄

Det är nog lättast.

o0ger

Ja, precis. Skicka ett mail om du kommer på nåt så får vi se hur domen faller ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Jag ska testa nåt nytt. Istället för att avslöja hela lösningen så ska jag ge er ledtrådar som räcker för att lösa utmaningen. Så lägger jag ut lösningen senare under veckan. Tror ni att det är bra? Kanske kan det få fler att undersöka möjliga lösningar?

Ledtråden den här gången är: 32828
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Här kommer lösningen:



Imorgon är det dags för en ny utmaning!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Jasså baren är asymmetriskt placerad på 32828? Det var svårt att gissa när man aldrig har sett nån i verkligheten.

o0ger

Citat från: andreaseldh skrivet 22 februari 2018 kl. 23:06
Jasså baren är asymmetriskt placerad på 32828? Det var svårt att gissa när man aldrig har sett nån i verkligheten.
Precis så är det. Du har ju den i LDD ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Edde

Hur ser det ut i verkligheten? De ser ut att sticka ut lite väl mycket, men är det kanske bara så det råkar se ut på renderingen?

Godtfred

Det funkar bra, så här gjorde jag.

o0ger

Här är Etzels bild som jag fick när jag skulle lösa den :)

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Edde

Ja nu ser jag, jag lurades av att 4085 var inskjuten en stud för långt.

o0ger

Citat från: Edde skrivet 23 februari 2018 kl. 13:37
Ja nu ser jag, jag lurades av att 4085 var inskjuten en stud för långt.
hehe, ojdå, jag som gjort fel när jag renderade
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

#657
Nu är det dags för nästa utmaning! o0gers Helgutmaning nr 52!

Den här gången har jag fått hjälp av Edde. Tack så mycket!

Den här bilden behöver lite förklaring. Ni ser ett vitt I. Bokstaven är totalt 7 plates hög. Mittdelen av bokstaven (den smala delen) är en plupp bred. Hela bokstaven är 2 pluppar bred. Botten och överdelen av bygget måste vara en 2x8 plate. Hela bygget är totalt 9 plates högt, 8 pluppar brett och två pluppar djupt. Jag bryr mig inte om hur ni bygger på baksidan, men man måste hålla sig till dimensionerna.

Jag har medvetet tagit bort alla skarvar och fasade kanter från renderingen så att ni inte ska få några ledtrådar ;)

Tillägg: Ni som bygger digitalt bör veta att en av bitarna som finns i min lösning har fel kollisionsvolymer(dimensioner) i LDD. Ni bör stänga ner LDD och starta Stud.io nu. Men det kan ju finnas andra lösningar också.

Skicka din lösning via PM eller maila till oscar.cederwall@gmail.com. Skriv under med ditt forumnamn om du mailar. Skicka inte LXF-filer, jag vill bara ha bilder som förklarar er lösning. På måndag kommer en ledtråd.

Lycka till och trevlig helg!

De som klarat det:

- Myko
- Godtfred

Löst efter ledtråd:

- andreaseldh
- MattiasKr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Myko har byggt en variant som ryms på 1x6 pluppar... i LDD
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Nu är det måndag. Ni ska få en ledtråd.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.