Problem med 8043 grävmaskinen och Legos lösning (sammanfogad)

Startat av micke, 19 Augusti 2010 kl. 20:14

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Undrar om det är ngt problem med Technic 8043 Grävmaskinen, den går inte att finna i någon Legoshop på nätet alla nationers Lego Shop@home har den inte med vad det verkar
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Fredrik

micke

Citat från: micke skrivet 19 Augusti 2010 kl. 20:14
Undrar om det är ngt problem med Technic 8043 Grävmaskinen, den går inte att finna i någon Legoshop på nätet alla nationers Lego Shop@home har den inte med vad det verkar
Nu är det bekräftat från Lego att det är problem med detta set, delen till armen som skall hålla upp hela grävarmen är inte stabil tillräcklig vilket gör att Lego nu tillverkar en ny del som kommer att skickas ut till dem som köpt setet. denna del kommer vara tillgänglig som det ser ut nu i början på oktober. Dessutom erbjuder Lego en kompensation om 10GBP ( vet inte om detta bara gäller dem som köpt det via Shop@Home.

Det gäller att förstå vikten av customer service!

Snyggt Lego
Mvh
Micke

freddan

Har planer på att köpa 8043 då det finns en kvar på City lek, men det känns lite sisådär att börja bygga nåt som kanske inte fungerar på en gång ? dom på affären hade inte hört talas om nåt fel. Är det bättre att vänta på att LEGO återkallar resterande från affärerna och köpa senare ? Det kliar i byggfingrarna !!

// Freddan
Det är aldrig försent att ge upp.

micke

Citat från: freddan skrivet 30 Augusti 2010 kl. 18:26
Har planer på att köpa 8043 då det finns en kvar på City lek, men det känns lite sisådär att börja bygga nåt som kanske inte fungerar på en gång ? dom på affären hade inte hört talas om nåt fel. Är det bättre att vänta på att LEGO återkallar resterande från affärerna och köpa senare ? Det kliar i byggfingrarna !!

// Freddan

Lego har redan påbörjat en fix och den delen skall tydligen vara ute hos dem som köpt setet under oktober
Mvh
Micke

freddan

Tack så mycket för snabbt svar, då blir det nog affär framöver !
//Freddan
Det är aldrig försent att ge upp.

Tobbe Arnesson

Jag kastade mig på Hikmet när jag såg på Technicbloggen om det här felet men den var utsåld. Hade gärna tagit de sämre bitarna + de uppdaterad bitarna, bättre än enbart de uppdaterade bitarna. Antar det är de linjära kolvarna som strular.

Nu är setet åter på s@h med preliminärt leveransdatum 29:e oktober.
Blogg: Robotkampen

Lucas och Ludvig

Tänkte bara meddela vilka delar som kommer att bytas ut.
(Se bifogad bild)

Den nya versionen kommer att finnas från mitten till slutet av oktober.

Med Vänlig Hälsning

Fredrik på Stor & Liten.

Lucas & Ludvig har fullt sortiment av lego till ca 25% lägre priser jmf med butik. Välkommen att besöka www.lucas-ludvig.se

Superkalle

Jag tror det varit klart en tid att det är dessa ställdon som kommer bytas, men det är ju alltid klarare med en bild antar jag. En fråga dock. vilken är källan till denna bild. TLG?

Lucas och Ludvig

Citat från: superkalle10 skrivet 08 September 2010 kl. 14:02
Jag tror det varit klart en tid att det är dessa ställdon som kommer bytas, men det är ju alltid klarare med en bild antar jag. En fråga dock. vilken är källan till denna bild. TLG?

Bilden kommer från Lego Sverige och är utskickad till alla ÅF med en förklaring till varför 8043 återkallas.  Mvh Fredrik
Lucas & Ludvig har fullt sortiment av lego till ca 25% lägre priser jmf med butik. Välkommen att besöka www.lucas-ludvig.se

Pumpe

Hade ju inte varit så dumt om dom hade gjort Linear acuator rätt från början.
Har en mindre grävare och en Teleskoplastare som inte orkar lyfta kranen.

brickson

Mailade HiKo igår och frågade vad man skulle göra då jag köpte 8043:an där.

svar: Tack för Ert mail. Vi fick själva information om detta först igår! Lego är helt bedrövliga på informera sina återförsäljare om sådana saker i tid, tyvärr.
Det som händer är att vissa askar innehåller hydralikarmarna som går lite för sakta och det gör att produkten inte funkar helt utmärkt!
Om Ni upplever problem med detta så hjälper Lego´s Konsumenttjänst Er genom att man kontaktar de på tfn 030-22 44 00 och ber om ett service pack till Lego 8043.
En människas karaktär är en människas öde

SuperMario

Tänk vad 'lite' (det var en del) smörjfett och ändrade gängor kan göra...

Lucas och Ludvig

Nu har den nya versionen kommit in i lager! Den kom för några timmar sedan. Andra ÅF får säkert även de in dessa under veckan.