Problem med 8043 grävmaskinen och Legos lösning (sammanfogad)

Startat av micke, 19 Augusti 2010 kl. 20:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Kul!

Ska nog unna mig ett par efter helgens LEGO-träff. :)

/T
Blogg: Robotkampen

Sirre

Passade på att köpa 8043an iochmed Lekplanetens rea (tack för tipsen!).

Jag frågade kassörskan vilken version det var men det visste hon inte.
Eftersom jag hade tänkte spara denna till jul, så undrar jag hur man vet om det är den nya utgåvan eller inte utan att behöva öppna det, så att man kan kontakta Legos kundtjänst och få extrabitarna i god tid till jul. :)

Pekblom

mechamike

?

Superkalle

Köpte precis en också - undrar samma sak (även om jag fick en ny enligt säljaren).

Ras 74

Alla skall vara tillbaka skickade till LEGO och åtgärdade.
Så det skall inte finnas några av den gamla kvar i affärerna.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Ah, tack för svaret.. Iofs lär man väl märka när man provkör.. ;D
?

Tobbe Arnesson

Vet inte om man kan se på kartongen, men alla i butik bör vara åtgärdade (det kan ju hända att någon butik inte skickat tillbaka sin).

Är instruktionen inplastad tillsammans med en skiva wellpapp är det den nya. Är de linjära ställdonen märkta med 36x0 eller högre är det de nya. 36 är veckonumret och 0 är sista siffran i årtalet, så från och med vecka 36 2010 är det de nya ställdonen. På bifogad bild står det 52x9 vilket alltså betyder att de är från vecka 52 2009, av den gamla sorten. Osäkert om de som tillverkades före 8043-problemen också kan bytas...

Tobbe Arnesson

Verkar som de nya askarna är märkta med:

item# 4560806
barcode# 5702014601635

Lucas och Ludvig

Om ni har de gamla ställdonen så byter LEGO ut dem. Ring LEGO Direkt på tel 030-224400 så hjälper de er.
Dit kan ni även vända er om det saknas någon bit i en ask, eller om något är trasigt.  Mvh Fredrik
Lucas & Ludvig har fullt sortiment av lego till ca 25% lägre priser jmf med butik. Välkommen att besöka www.lucas-ludvig.se

mechamike

Ah! Tackar Tobbe för ett informativt svar blir att plocka upp en grävare i helgen! och Tack Stor&Liten Fredrik för tipset!
?

mechamike

Jag öppnade upp min 8043 igår, Instruktionerna låg inplastad med en skiva Wellpapp så det betyder att jag har en ny.  ;D Jag hoppas att bruket att plasta in instruktioner och stickersheet på det här sättet är något som kommer fortsätta i större set. 

?

Tobbe Arnesson

Det är tydligen meningen. Fast de måste hitta ett mer effektivt sätt att göra det på, lät som det skedde rätt manuellt just nu...

tellblom

Någon som fått sitt ersättningspack ännu? Det skulle ha skickats ut under oktober...

/Martin

Tobbe Arnesson