Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Lilypiece

Citat från: KlaraBella skrivet 29 Juni 2026 kl. 21:50Jag vill så gärna ha semester NU, men det är inte dags än så motivationen på jobbet är minimal just nu ::)
Jag kan inte lösa ett problem med de resurser jag har tillgång till, hur jag än vänder och vrider på datan jag har framför mig. Det känns som att andras förväntningar är skyhöga, tankarna spinner i ett evigt kaos, jag blir frustrerad och jag märker att dåliga tankar tränger sig på  :(

Då är det läge för timeout!

Så jag kröp in i Lego rummet efter jobbet idag. Ingen plan, ingen agenda, inga krav, inga förväntningar....bara få existera i lugn och ro och skapa något.

Ja, det här hände (och jag är sjukt nöjd  ;D ):

Fattar känslan. Skönt att du fick lite ro i legohörnan och skapade en sån härlig "semesterkänsla" i Lego. Ensam under en palm, bara ro sig själv och långt bort från andras krav :) 

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet Igår kl. 13:03Har hittat en nystartad svensk podd om Doctor Who!

Ett av avsnitten avslutas med frasen "Ta hand om planeten Jorden och kom ihåg att allt kan hända i rymden!" vilket påminde mig om att det finns en* varelse som jag inte har byggt, nämligen Fifun! Men att döma av renderingen, blir det svårt att få tillräckligt starkt ljus i hattlampan med .

Fifun_POC.png

* En av tusentals, alltså.