Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

ArfMan

Fick "leverans" av @Jenny242 med de nya torso från BAM med "solrossymbolerna" och byggde mina barn

Mer info
https://hdsunflower.com/se/insights/post/facts

Bokeslundsparken

Försöker få ihop något vettigt av 5058.

20260417_203155.jpg
In vino veritas.

swestar

WIP.

Har byggt om mittsektionen några gånger, när jag fått till den som jag vill så passar inte rutan ::) Får ta nya tag imorgon kväll. Försöka bli klar med den innan den 4:e ;)May the 4th Be With You 001.jpg
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 17 April 2026 kl. 20:41Försöker få ihop något vettigt av 5058.

Satt också å lekte med 5058 för ett tag sedan. :D

Träd001.jpg

Träd002.jpg
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

MartinD

Passar bra sådär tycker jag (y) märkte nu att designen är gjord utifrån lilla lövet 32607

Bokeslundsparken

Citat från: swestar skrivet 26 April 2026 kl. 14:53Satt också å lekte med 5058 för ett tag sedan. :D

Träd001.jpg

Träd002.jpg
Bra Kombination av två jobbiga bitar!
In vino veritas.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

MrUzagi

Citat från: swestar skrivet 07 Maj 2026 kl. 22:19Kan det här bli någonting?  :D

RED001.jpg
Utan att veta vad det borde vara så ser jag en robot som lyfter vikter. :)

andreaseldh

Citat från: MrUzagi skrivet 08 Maj 2026 kl. 12:12Utan att veta vad det borde vara så ser jag en robot som lyfter vikter. :)

Vi är uppenbarligen nördiga inom olika områden, jag tyckte det såg ut fronten på ett tåg!

swestar

Citat från: MrUzagi skrivet 08 Maj 2026 kl. 12:12Utan att veta vad det borde vara så ser jag en robot som lyfter vikter. :)
Citat från: andreaseldh skrivet 08 Maj 2026 kl. 13:24Vi är uppenbarligen nördiga inom olika områden, jag tyckte det såg ut fronten på ett tåg!
Kanske det blir något mittemellan  ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Jenny242

En liten display till alla mina Lego plushies-bitar. Köpte de fyra sista från Moana-setet förra veckan. Tre veckor får jag ha en komplett samling. Den 1 juni släpps det 3 till 😂

IMG_7075.jpg
Jenny242
Region Hufvudstaden

Magnus den store

Citat från: Jenny242 skrivet 11 Maj 2026 kl. 19:33En liten display till alla mina Lego plushies-bitar. Köpte de fyra sista från Moana-setet förra veckan. Tre veckor får jag ha en komplett samling. Den 1 juni släpps det 3 till 😂

Gör så här ifall någon undrar:

42700, Pariserhjul med godis- och cupcaketema.png
, Pariserhjul med godis- och cupcaketema.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

humlan

Byggde ett litet, enklare, diorama till min pansarbil från AQMF.

PXL_20260610_200649106.jpg
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Lähnn

I helgen var det dags för nästa syskonbarn att fylla tio.
Grabben önskade sig LEGO. Så jag fortsatte traditionen (förra 10-årspresenten) med ett set och en skylt  :)
DSC_4493.jpg

KlaraBella

Jag vill så gärna ha semester NU, men det är inte dags än så motivationen på jobbet är minimal just nu ::)
Jag kan inte lösa ett problem med de resurser jag har tillgång till, hur jag än vänder och vrider på datan jag har framför mig. Det känns som att andras förväntningar är skyhöga, tankarna spinner i ett evigt kaos, jag blir frustrerad och jag märker att dåliga tankar tränger sig på  :(

Då är det läge för timeout!

Så jag kröp in i Lego rummet efter jobbet idag. Ingen plan, ingen agenda, inga krav, inga förväntningar....bara få existera i lugn och ro och skapa något.

Ja, det här hände (och jag är sjukt nöjd  ;D ):