Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Joyride

Citat från: Daylight skrivet 22 Juni 2024 kl. 19:15Man behöver inte bygga för krångligt för att det ska se bra ut. Går gömma mycket som inte syns.
Det har du rätt i, ett stort problem är att jag inte har bitar att testa med och när jag köper så köper jag fel 😄
Instagram: joyride_bricks

Bokeslundsparken

En del som var här på legoträffen hörde mig prata om steampunk och zeppelinare. Efter flera kvällars testande och en bl-beställning senare så kunde jag idag sätta ihop allt. Har stirrat på Godtfreds månraket och försökt få till en liknande form.
Nu återstår "bara" sidomotorer och något korgliknade under!

20240627_220022.jpg
20240627_215923.jpg
20240627_220007.jpg

In vino veritas.

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

CopMike

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 27 Juni 2024 kl. 22:13En del som var här på legoträffen hörde mig prata om steampunk och zeppelinare. Efter flera kvällars testande och en bl-beställning senare så kunde jag idag sätta ihop allt. Har stirrat på Godtfreds månraket och försökt få till en liknande form.
Nu återstår "bara" sidomotorer och något korgliknade under!
Vilken behemoth 😱! Vackert byggt :D!

CopMike

Bokeslundsparken

Citat från: CopMike skrivet 30 Juni 2024 kl. 17:35Vilken behemoth 😱! Vackert byggt :D!
Tackar! Egentligen skulle den nog behövt vara ännu större sett i förhållande till de andra luftballongerna som ska vara med i bygget men det får räcka så här.
Idag har jag pillat med en lite tuffare front!

20240630_203059.jpg
In vino veritas.

andreaseldh

I Studio byggde jag idag en roterande plattform för att filma KlozzHuvuden. Förhoppningsvis är den tillräckligt hög för att mina händer ska hamna utanför bild. Färgval efter vad som verkade billigast på BrickLink.

Snurrplatta_WIP_01.jpg
Snurrplatta_WIP_01.io

mechamike

Jag byggde i stort sett helt klart min Animal Crossing ö!

Saknas en brevlåda till huset på kullen , lite till inredning i affären och huset på kullen. Men i övrigt är jag klar att packa ner det inför höstens utställning.

Ev ska jag fota av det när det är 100% klart
?

Pandis Pandus

8-bitars Ornithopter från Dune.

Eriol

Testar att bygga en fasad i Sand Blue. Inte helt nöjd med hörnen, men vet inte hur jag ska få till det på något annat sätt. Vill bygga klassiskt modulhus och inte ha något som sticker ut på sidorna.

IMG_20240721_175420.jpg

robinnilsson403

Citat från: Eriol skrivet 21 Juli 2024 kl. 19:15Testar att bygga en fasad i Sand Blue. Inte helt nöjd med hörnen, men vet inte hur jag ska få till det på något annat sätt. Vill bygga klassiskt modulhus och inte ha något som sticker ut på sidorna.

IMG_20240721_175420.jpg

Det ser väl helt fantastiskt ut! Vad vill du ändra..?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Eriol

Citat från: robinnilsson403 skrivet 21 Juli 2024 kl. 19:43Det ser väl helt fantastiskt ut! Vad vill du ändra..?

Jag tycker det blir som en skarp vertikal kant två studs in från sidan. Syns bäst på vänstra sidan i bilden.  

robinnilsson403

Citat från: Eriol skrivet 21 Juli 2024 kl. 20:01Jag tycker det blir som en skarp vertikal kant två studs in från sidan. Syns bäst på vänstra sidan i bilden. 

Som att de vita tilesen skulle sitta djupare in i väggen? Såga tiles? :p eller så kanske det finns en snot-lösning.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Eriol

Citat från: robinnilsson403 skrivet 21 Juli 2024 kl. 20:10Som att de vita tilesen skulle sitta djupare in i väggen? Såga tiles? :p eller så kanske det finns en snot-lösning.

En tile som är 1x1,5 skulle ju vara bra att ha ibland. Testade denna lösning i stället:

00001IMG_00001_BURST20240722083609.jpg

Ser snyggt ut men sticker ut ganska mycket från väggen.

Pandis Pandus

Idag känner jag mig färdig med detta bygge från mobilspelet Clash Royale. Gjorde den första versionen 2016, och ansåg nog då att det var mitt bästa bygge. Har egentligen inte ändrat alltför mycket sedan dess. Nu lägger jag projektet på hyllan igen.