[MOC] Halmstads stadsbibliotek

Startat av Godtfred, 17 Februari 2016 kl. 20:27

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Ozp

Ska bli kul att se nästa vecka hur likt det är.

Wolcker

För att ha varit där flera gånger och att modellen är gjord av lego så är det likt.

Gillar den skarpt!
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Sollan

Jesperrydhog

Riktdig bra byggt och är rättså liks statsbibilotecket. :) :D

Gideon

Riktigt snyggt!

Citat från: Ozp skrivet 17 Februari 2016 kl. 21:17
Ska bli kul att se nästa vecka hur likt det är.
Tänkte exakt samma sak :)
Enda gången jag har varit i Halmstad tidigare var ett par veckor av lumpen som vi var och lärde oss lite om radarteknik på Lv 6, men då var vi inte så kulturella att vi besökte stadsbiblioteket.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Godtfred

Tack ska ni ha! Har aldrig varit där, så det blir spännande för mig också. Försökte få dit det som såg viktigt ut: svängarna, fönstren, pelarna och trädet i mitten. Lyckades tyvärr inte med att få dit atriumgården - skyller på att 11833 inte finns i vitt. Gräsmattan och vattnet är väl sådär, kändes inte så viktigt...

CopMike

Snyggt bygge! Bra fångat trots den lilla skalan, en större skala gör den rätt så råddig att bygga ;)!

Godtfred

Citat från: CopMike skrivet 18 Februari 2016 kl. 20:21
Snyggt bygge! Bra fångat trots den lilla skalan, en större skala gör den rätt så råddig att bygga ;)!
Du kanske har provat...?

CopMike

BrickMicke

Snyggt ! Du fick med trädet i mitten mä  :)

andreaseldh

Jag råkade höra någon i personalen tala om att kanske ge ut en modell till försäljning i biblioteket. Var det den här?

Godtfred

Det vet jag inget om.

Den här modellen lämpar sig inte för andra att bygga, alldeles för pillig och svår. Däremot skänkte jag bygget till biblioteket, så den lär väl stå någonstans och samla damm...