Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Bahnhof Zoo

Startat av mechamike, 11 Januari 2016 kl. 13:55

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Citat från: o0ger skrivet 11 Januari 2016 kl. 14:05
Detta är riktigt snyggt! Poetiskt, deppigt, och vackert. Bra klossat!
+1
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Teabox

Grymt. Klart man vill se detta live :)

Markus

Riktigt snyggt! Härligt mörk och kall stämning i bygget.  :D

mechamike

Tackar.. kul at ni gillar bygget, :-* (det gick inte direkt hem på EB :-\) Det är ju inte direkt det mest färglada bygge jag gjort, men jag gillar verkligen att jobba monochromt.. och livets baksida kan vara intressant att försöka gestalta..  har en idé om att ev utöka bygget med en till del..
med en twist på storyn.. Får se om det blir av..

Just nu är det prunkande flytande öar och en utökning av försvaret av Heart lake city som har mitt intresse.
?

o0ger

Citat från: mechamike skrivet 15 Januari 2016 kl. 18:47
det gick inte direkt hem på EB :-\
EB är verkligen inte rätta stället om man söker bekräftelse. Jag tycker de är otroligt sega på att kommentera trots det stora antalet användare.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mechamike

Citat från: o0ger skrivet 15 Januari 2016 kl. 19:13
Citat från: mechamike skrivet 15 Januari 2016 kl. 18:47
det gick inte direkt hem på EB :-\
EB är verkligen inte rätta stället om man söker bekräftelse. Jag tycker de är otroligt sega på att kommentera trots det stora antalet användare.

Haha. nej,inga 15 min of fame där direkt, Man får nog jobba hårt på att bli nån först o få en fanbase.. Lucy Li fick 7 kommentarer, Cesarsallad 4 o denna 0..  och det man får är bara positiva kommentarer.. Tacka vet jag Swebrick, här får man lite konstruktiv feedback åt bägge håll.. EB må ha ett stort användarantal men de postas sparsamt i vissa delar. Hittar ibland fantastiska byggen där som har 1-3 kommentarer och så kan nån kid posta två battlepacks på en baseplate o få en massa WOW COOL.. Jag misstänker att användarbasen är lite annorlunda, de äldre är mer sparsamma och några av de yngre brassar på med +1 inlägg (även om jag noterat att moderatorerna blivit bra på att stävja nonsenpostande för att få upp statusen.
?

Kvarnbacka

Stiligt, det blir verkligen effektfullt med gråskala.
Trucken borde kanske ha lite slätare däck. Fast den kanske är tänkt att köras utomhus?

NIN777

Snyggt bygge!

Gillar skarpt lastpallen som är till hälften svärtad av elden!

mechamike

Citat från: Kvarnbacka skrivet 16 Januari 2016 kl. 16:09
Trucken borde kanske ha lite slätare däck. Fast den kanske är tänkt att köras utomhus?

https://flic.kr/p/CR9bv1

Bättre? Gillar storleken på dom första men inte mönstringen, nån som kan Lego däck?
?

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 19 Januari 2016 kl. 14:43
Citat från: Kvarnbacka skrivet 16 Januari 2016 kl. 16:09

https://flic.kr/p/CR9bv1

Bättre? Gillar storleken på dom första men inte mönstringen, nån som kan Lego däck?
Beroende på hur länge den har varit övergiven, kankse den skulle vara helt utan däck?
Bara tomma fälgar och däcken har rasat sönder av ålderdom och torka, typ...

För övrigt vill jag säga att gillar jag bygget, Först tänkte jag att det var fotat svart-vitt, men sedan såg jag flaskorna, elden, och kanske någon mer liten färgklick. Spännande att man kan få till en sån effekt med så pass enkla medel.

mechamike

Dom där däcken "ruttnar" inte  så snabbt  enligt mina begänsade fynds under UE ,och truckar brinner dåligt..
Men tack för tipset får se hur jag går vidare.. Har en tredje del till detta i planeringstadiet som dock inte kommer bli klart till Halmstad..
?

Nosferatu

Ruggigt snyggt! Du har verkligen fått till en stiliserad realism. Perfekt med bara gråtoner.
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

andreaseldh

Jag har ju alldeles glömt bort att berömma detta! Jag gillar särskilt att man först tror att det är svartvitt men alla bilder är färgfoto, det är bitarna som är 50 nyanser av grått.

mechamike

Tackar!, Kommer fortsätta bygga i gråskala, har börjat skissa på 2 delar till och provbyggt lite. efter Halmstad kommer bygget få en genomgång och en lite annorunda layout och till Halmstad få nog figurerna flytta innomhus.. för en ödsligare känsla..
?

Marcus_H

Wooow, vilken känsla! Grymt!