Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Barockslott

Startat av Wineyard, 09 Januari 2016 kl. 15:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Joacim

Awsome får man säga. Förstår vad du menar med att LDD blir låååångsaaaaamt... När jag bygger ihop större modeller så brukar jag dela upp dom i olika delar(våning för våning, eller som i ditt fall så skulle jag nog dela upp byggnaden i sektioner, huvudbyggnad våning ett, huvudbyggnad våning två och så vidare) okay det blir många filer med filerna blir hanterbara :o

Jimpen

Ja, sen kan man ju importera alla de olika filerna till en gemensam fil för presentation och helhetsbild. Men jobba i de specifika delfilerna. Så skulle nog jag göra.

Wineyard, det här är ruggigt snyggt....jisses!

Pehr

Citat från: Wineyard skrivet 13 Januari 2016 kl. 20:49
Tack så mycket!
Citat från: ByggareDan skrivet 13 Januari 2016 kl. 19:57
Häftigt slott som kommer att bli rejält stort, 3st moduverse brett eller?
Vill ju helt klart se detta uppbyggt.
Är ju alltid trevligt att se LDDfiler på stora fina byggen som man hoppas blir av, särskilt som jag inte kan med LDD alls.
/ByggareDan
I nuläget är den 5 32x32 plattor, men kommer nog breddas till åtminstone 7. Det enda tråkiga med LDD är att det blir så segt om man bygger större än 10000 bitar ( den ligger på runt 5k i nuläget.) Jag tänker att man kan bygga ut den med paviljonger och flyglar, ungefär likt Palais du Luxemburg:

jädrans vilken pjäs det skulle bli i abs o_O

mechamike

?

Tie Fighter

Citat från: mechamike skrivet 14 Januari 2016 kl. 12:59
Görbart som CB..
Vart är gillaknappen när man behöver den?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Görbart som CB där en del av slottet är raserat och Exo suits bekämpar UV lysande vegitation som väller ur en stor artifakt som landat i en flygel +1? ;D
?

Wineyard

Tackar!
Citat från: swestar skrivet 14 Januari 2016 kl. 14:26
Citat från: Tie Fighter skrivet 14 Januari 2016 kl. 14:23
Citat från: mechamike skrivet 14 Januari 2016 kl. 12:59
Görbart som CB..
Vart är gillaknappen när man behöver den?
+1 :)
Definitivt görbört som CB - dock har jag haft svårt att dela upp den i annat än stora(!) väggpaneler. (sci-fi versionen är jag dock mer tveksam till  ;) ::) )

En liten uppdatering:

ByggareDan

Blir ju bara bättre o bättre, vilken färg blir det som basfärg på byggnaden.
Darkred som du hade på Norrlands var ju snyggt.

/ByggareDan

insurrection

Väldigt roligt att följa medan du bygger och verkligen supersnyggt!

Wineyard

Citat från: ByggareDan skrivet 14 Januari 2016 kl. 17:52
Blir ju bara bättre o bättre, vilken färg blir det som basfärg på byggnaden.
Darkred som du hade på Norrlands var ju snyggt.

/ByggareDan
I nuläget tänker jag att den ska vara lbg. Tänkte initialt göra den i dark tan, men det finns så få bitar i den färgen.
Gjorde slöa "färgprover":

Tycker nog att lbg för stunden är det bästa färgalternativet!
Citat från: insurrection skrivet 14 Januari 2016 kl. 18:20
Väldigt roligt att följa medan du bygger och verkligen supersnyggt!
Tackar! Kul att du uppskattar mina uppdateringar!  :)(och att de inte tas som irriterande bumpar)

stej123

Jag tyckte dark tan var snyggast...Hoppas på fler bitar i den färgen :-)

Wineyard

Citat från: stej123 skrivet 14 Januari 2016 kl. 18:57
Jag tyckte dark tan var snyggast...Hoppas på fler bitar i den färgen :-)
Verkligen!

AndersI

Måste hålla med alla positiva utrop, det ser alldeles förträffligt ut!

Citat
Tänkte initialt göra den i dark tan, men det finns så få bitar i den färgen.

Åtminstone på renderingarna tycker jag dark tan är snyggast, men nog är den färgen lite mörkare i verkligheten?

Ett barockslott borde väl vara den nya blekgula färgen, men där finns ju ännu färre bitsorter (och priset blir väl inte av denna världen...)?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Wineyard

Citat från: AndersI skrivet 14 Januari 2016 kl. 19:02
Måste hålla med alla positiva utrop, det ser alldeles förträffligt ut!

Citat
Tänkte initialt göra den i dark tan, men det finns så få bitar i den färgen.

Åtminstone på renderingarna tycker jag dark tan är snyggast, men nog är den färgen lite mörkare i verkligheten?

Ett barockslott borde väl vara den nya blekgula färgen, men där finns ju ännu färre bitsorter (och priset blir väl inte av denna världen...)?
Tackar!
Jag tycker också att dark tan är snyggast, men egentligen är bara lbg och tan aktuella alternativ då så många bitar saknas. (möjligen fungerar dark orange också)
Intressant synpunkt! Min bild av fransk barock är att den ofta är i olika beige- och gråskalor och att den mer färgglada arkitekturen hittas i längre österut i Europa. Sen är ju alltid färg svårt med arkitektur, då husen tenderar att skifta färg med jämna mellanrum, exempelvis Stockholm slott.