Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Problem med posten

Startat av mossarp, 30 november 2015 kl. 18:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

Hehe kul läsning för mig detta, jag försöker se till att bitar som skickas ska överleva postens hantering.

Egentligen är det ju posten som ska se till att paketen hanteras väl, men de misslyckas gång på gång.

Ärligt talat så skickar jag inte ens ett vanligt kuvert i dagens läge utan att "fulltejpa" kanterna så det känns säkert.

Jag tycker personligen att posten var bättre innan "postnord".

De senaste gånger jag beställt paket har det ju varit skador på legoaskarna som varit inuti, vilket är bedrövligt särskilt när det är Big bang theory eller liknande som jag köper för att jag personligen vill ha det, om en ask är trasig till ett set som ska partas upp så är det ju ett mindre problem.

En gång hade de hanterat det så illa så legos lilla tejpförsegling hade brustit så lådan var öppen inuti fraktkartongen, men jag räknade bara igenom påsarna och konstaterade att allt var där.

Här kan ni få se en video jag gjorde när jag öppnade mitt big bang theory set.

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

ByggareDan

Apokalypspåse uttrycket hade jag inte hört talas om innan jag såg din video, så nu måste man ju börja spara dom bara för att verka lite konstigare (paranoid?) än man redan är.

/ByggareDan

andreaseldh

Jag tror det problemet kan sammanfattas med

• För vek wellpapp
  • För få apokalypspåsar
  • För nonchalanta posthanterare

Eigenbrötler

Citat från: ByggareDan skrivet 16 december 2015 kl. 22:42
Apokalypspåse uttrycket hade jag inte hört talas om innan jag såg din video, så nu måste man ju börja spara dom bara för att verka lite konstigare (paranoid?) än man redan är.

/ByggareDan

Hehe jag myntade det uttrycket, i någon tidig video påpekade jag att man kan spara dessa till efter apokalypsen, för när luften är giftig, då finns det ett rent och friskt andetag i varje sådan här liten apokalyps påse, och på så vis kommer dessa ljuvliga små påsar bli hårdvaluta sålänge luften i dem är kvar :D

har även lite amerikanska vänner på youtube som börjat använda uttrycket i sina videos, en har även skutir upp och prov-andats en påse :D
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Stigge72

Citat från: Eigenbrötler skrivet 17 december 2015 kl. 00:05
har även lite amerikanska vänner på youtube som börjat använda uttrycket i sina videos, en har även skutir upp och prov-andats en påse :D
:D

BeardedNerd

Ett rent och friskt andetag från fabriksmiljö i Kazakstan någonstans, med extra inslag av plastutsöndringar...

Eigenbrötler

Citat från: BeardedNerd skrivet 17 december 2015 kl. 13:07
Ett rent och friskt andetag från fabriksmiljö i Kazakstan någonstans, med extra inslag av plastutsöndringar...

det kan vara ett friskt alternativ i en postapokalyptisk värld? ;)
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Magnus den store

Det är inte bara Postnord det är fel på. Om ni någon gång beställer Lego från Tyskland och det skickas som registrerad försändelse, så är inte det en garanti för att Deutsche Post har koll på paketet. De vet inte mer än att de lämnat över försändelsen till mottagarlandet, såvida de inte lämnat till fel land. Då har de ingen aning om var kollit tagit vägen. Antagligen Schweiz igen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Dark_Link

Idag kom postbilen inkörandes på gårdsplanen och levererade ett stort paket från LEGO, i perfekt skick.
Plötsligt händer det!  ::)

bjomark77

Har en bekant som beställt massa saker från Asien och efter lång väntan har dem kommit till hans utlämningsställe. När han efter några dagar kommer för att hämta sakerna:
http://www.affarsliv.com/nyheter/linkoping/det-ar-ingen-id-att-ha-oppet-om4377161.aspx

Hur kul är det?

Har ni koll på hur era utlämningsställen mår ekonomiskt?

MartinAberg

Hos mig är inte utlämningsstället problemet, det är brevbärarna.
Om man bortser från Bring så har jag inte fått post sedan i Onsdags...

Lews

Citat från: MartinAberg skrivet 14 november 2016 kl. 22:40
Hos mig är inte utlämningsstället problemet, det är brevbärarna.
Om man bortser från Bring så har jag inte fått post sedan i Onsdags...

Samma här. Jag har fått flera räkningar efter sista betalningsdagen i ett par månader nu. Heja Postnord!

Peter S

Citat från: bjomark77 skrivet 14 november 2016 kl. 20:15
Har en bekant som beställt massa saker från Asien och efter lång väntan har dem kommit till hans utlämningsställe. När han efter några dagar kommer för att hämta sakerna:
http://www.affarsliv.com/nyheter/linkoping/det-ar-ingen-id-att-ha-oppet-om4377161.aspx

Hur kul är det?

Har ni koll på hur era utlämningsställen mår ekonomiskt?
Är det inte Posten som ska ha koll på det? Krävs det verkligen INGET för att få lämna ut post (däribland värde)?