PaB sortiment - LEGO Store Stockholm - Mall of Scandinavia

Startat av andli, 16 November 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

BrickMe

Strax innan jag skulle se Avatar idag passade jag på att gå in i Lego butiken.
De hade fortfarande lite 60601 i Trans Black kvar. Växtdelar: 1527937695 i  olivgrönt.
Köpte även 36841 i Dark purple (har svårt att motstå dem oavsett färg, vilket saknar betydelse om de byggs in bakom andra bitar).

Glömde nämna att de även har 70681 i tan ifall någon skulle vara intresserad...

Claude76

Slänger ut en trevare här.

Är det någon som ska till Skärholmen och kanske har möjlighet att köpa en stor burk med lampstolpar till mig?
Dom var tydligen slut på MoS redan men skulle finnas kvar i Skärholmen.

Dra gärna ett PM om det är så.

Mvh 
Claude76
Lego is my drug of choice

Maserian

Var förbi skärholmen igår för första gången. Riktigt trevligt. Någon som vet hur ofta de byter bitar i väggen?

andreaseldh

Någon som vet om klossar 2x2 3003 finns på väggen i någon av butikerna? Färgen spelar ingen roll, det ska vara ryggrad i BrickHeads.

MrUzagi

Citat från: andreaseldh skrivet 11 September 2023 kl. 05:51Någon som vet om klossar 2x2 3003 finns på väggen i någon av butikerna? Färgen spelar ingen roll, det ska vara ryggrad i BrickHeads.

Enligt "Pick and Build wall in Lego Stores Sweden" på Facebook fanns det Brick 2x2 i Tan på MoS "Back of House" den 5/9 i alla fall.

swestar

Hej,

Är det någon som ska till Skärholmen och  har möjlighet att köpa 2 stora burkar Light Bluish Gray Brick, Modified 1 x 2 with Masonry Profile?

Mvh
swestar
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

BrickMe

Ja, (suck...) jag vet att man tydligen kan se uppdateringar på olika sociala medier beträffande väggen och BAM delarna. Nu har jag dissat de olika plattformarna sedan länge. Så för de liksom jag gillar att gå in på det här eminenta forumet frekvent så delar jag härmed med mig om ett tips :D.

Idag var det inte så mycket som lockade på PaB väggen men hittade lite intressant bland BAM delarna.

swemixon

Citat från: BrickMe skrivet 13 Januari 2025 kl. 18:56Ja, (suck...) jag vet att man tydligen kan se uppdateringar på olika sociala medier beträffande väggen och BAM delarna. Nu har jag dissat de olika plattformarna sedan länge. Så för de liksom jag gillar att gå in på det här eminenta forumet frekvent så delar jag härmed med mig om ett tips :D.

Idag var det inte så mycket som lockade på PaB väggen men hittade lite intressant bland BAM delarna.
Tack för att du delar med dig 👍🏼

Godtfred

Ja tack för rapporten för oss som mest hänger här.

Lilypiece

Är det någon som har en färsk rapport hur utbudet ser ut just nu, går även bra med länk till ev facebookgrupp om någon sitter på en sån, men hittar ingen på egen hand och vet inte vart jag ska leta. 

Tänkte svänga förbi antingen mall of Scandinavia eller eBrix i Örebro på väg till Göteborg på torsdag. Har de samma utbud på sina pick a brick väggar?

matgri

Citat från: Lilypiece skrivet 30 Mars 2025 kl. 21:55Är det någon som har en färsk rapport hur utbudet ser ut just nu, går även bra med länk till ev facebookgrupp om någon sitter på en sån, men hittar ingen på egen hand och vet inte vart jag ska leta.

Tänkte svänga förbi antingen mall of Scandinavia eller eBrix i Örebro på väg till Göteborg på torsdag. Har de samma utbud på sina pick a brick väggar?

Finns en facebookgrupp som heter "Pick and build wall in Lego Store Sweden".
Vet inte hur man skapar länk.
Senaste informationen jag fått från butiken är att nya bitar skall komma 1:a april.
Tänkte föröka gå förbi och fota i mitten på veckan och lägga ut i facebookgruppen om det blivit nya bitar.
Det är ofta som de säger att de skall få nya bitar ett viss datum. Men att det inte dyker upp då.

Bricks By Jesper

Citat från: Lilypiece skrivet 30 Mars 2025 kl. 21:55Är det någon som har en färsk rapport hur utbudet ser ut just nu, går även bra med länk till ev facebookgrupp om någon sitter på en sån, men hittar ingen på egen hand och vet inte vart jag ska leta.

https://www.facebook.com/groups/pickandbuildwalls/?ref=share

Lilypiece

Tack! Nu blir ju nästa fråga lite oftopic i denna grupp, men jag hittar inget om eBrix vägg i den Facebookgruppen, var hittar man enklast info om deras vägg? 

Trodde det hette pick a brick, men tydligen heter det pick and build... man lär sig något nytt varje dag ;)

Bricks By Jesper

Tror att dom har lagt ner sin, jag har för mig att jag läste det någonstans, men @JontaD har kanske koll på det ?

JontaD

Citat från: Bricks By Jesper skrivet 30 Mars 2025 kl. 23:28Tror att dom har lagt ner sin, jag har för mig att jag läste det någonstans, men @JontaD har kanske koll på det ?
Hej!
Ebrix har lagt ner sin "vägg" med nya bitar men säljer begagnat på lösvikt som ständigt fylls på. Ibland kan man göra riktiga fynd.