o0gers Helgutmaning

Startat av o0ger, 13 November 2015 kl. 09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Det är dagliga utmaningar!!  :o
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Citat från: o0ger skrivet 04 April 2020 kl. 19:28
Första utmaningen verkar vara en variant av Helgutmaning nr 8. Så den kan vi ju redan. Men tjuvkika inte om ni inte kommer ihåg.

https://www.instagram.com/p/B-kQpKQjZDZ/

Ja det ser ut lite grann som den som jag gjorde. Men bara lite och jag tänker inte tjuvkika!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Andra utmaningen: https://www.instagram.com/p/B-m1cAsDuqg/

Hur många lösningar hittar ni? ;)

o0ger

Är ni intresserade av att dela era lösningar eller se vad vi andra kommer på? Folk har ju redan börjat lägga upp förslag på lösningar på Instagram, men alla kanske inte har Instagram?

janho

Jag är intresserad av att se utmaningarna och lösningar men har inte Instagram.

o0ger

Citat från: janho skrivet 07 April 2020 kl. 11:28
Jag är intresserad av att se utmaningarna och lösningar men har inte Instagram.

Om jag delar länkar till alla utmaningar så kan du se dem även utan inloggning. Jag vill inte gärna sno Ryans bilder. Men jag kanske startar en ny tråd för detta.

o0ger

Här kommer en ny utmaning för er som inte följer den dagliga utmaningen på Instagram, eller i den här tråden: https://www.swebrick.se/index.php?topic=15034.0

Det är dagens utmaning (REC12) som också råkar vara en ny utmaning gjord av mig:

o0ger

Här är lösningen.

Eriol

Citat från: o0ger skrivet 19 April 2020 kl. 21:36
Här är lösningen.

Det går väl att bygga ihop den med fyra stycken 32952 också?

o0ger

Citat från: Eriol skrivet 19 April 2020 kl. 22:50
Citat från: o0ger skrivet 19 April 2020 kl. 21:36
Här är lösningen.

Det går väl att bygga ihop den med fyra stycken 32952 också?
Ja, det går. @Myko, du kanske vill visa hur din lösning såg ut?

o0ger

Hej Swebrick! Hur har ni det i era event-förberedelser!? Jag tänkte droppa en liten ny utmaning på er. För er som inte bygger något till eventet kan det kanske vara en kul sysselsättning några dagar? (eller minuter) Det kan också vara ett sätt för nytillkomna Swebrickare att öva på SNOT.

Så, min utmaning är: Bygg 4 kuber! Kuberna ska följande mått:

2x2x2 pluppar (lätt)
3x3x3 pluppar (svår)
4x4x4 pluppar (lätt)
5x5x5 pluppar (medel)

Efter 5x5x5 blir det mest bara repetition.

Kuberna ska vara släta på alla sidor. Alltså inga synliga pluppar! Försök att inte använda samma metod för 2x2x2 och 4x4x4. Det blir lite repetition för vissa av er men det kanske kan vara lite kul ändå?

Jag ger er några dagar att klura sen postar jag en bild (dock inte någon lösning). OBS! POSTA INGA LÖSNINGAR I TRÅDEN innan jag har sagt att det är ok. Det är ju själva klurandet som är hela nöjet.

Om ni vill kan ni maila bilder på era lösningar till mig på oscar.cederwall@gmail.com

CopMike

Kul o0ger :D! Mina förberedelser är som vanligt försenade så jag kommer endast att se och lära!

andreaseldh

4x4x4 med annan metod blir spännande! För att inte tala om 3x3x3 och 5x5x5!

Godtfred

Du menar storleken plus tiles på alla sidor antar jag eftersom studsen inte fick sticka ut? Eller missförstår jag som vanligt?