Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Micropolis Old Town

Startat av Nybohov Creation Ltd., 11 November 2015 kl. 22:48

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Detta är en väldigt snygg Micropolis-modul. Bra jobbat. Kul att min bank fick vara med på ett hörn :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Väldigt fint, det där skulle kunna vara en bra början på ett CB. Jag har sett att ni pratat om gamla stan i stockholm. Det vore väl en utmaning! Bra mocat!

byStfn

Snyggt! En skala jag inte provat på ännu, men blir väldigt sugen när jag ser detta. Plus att min personliga bit count är mer lämpad till mindre byggen.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 20 December 2015 kl. 13:54
Detta är en väldigt snygg Micropolis-modul. Bra jobbat. Kul att min bank fick vara med på ett hörn :)

Tackar!

Citat från: byStfn skrivet 21 December 2015 kl. 23:47
Snyggt! En skala jag inte provat på ännu, men blir väldigt sugen när jag ser detta. Plus att min personliga bit count är mer lämpad till mindre byggen.

Tack. Testa och bygg något! Först när jag såg Micropolis tyckte jag att det verkade allt för begränsande i den lilla skalan, men på ett sätt är det också befriande, samtidigt som det är utmanande att hitta variation. Det är dock lätt att luras att tro att det inte går åt så många bitar, men det gör det - främst plates i korta längder. Och headlight-bricks!

Citat från: Anders67 skrivet 20 December 2015 kl. 14:01
Väldigt fint, det där skulle kunna vara en bra början på ett CB. Jag har sett att ni pratat om gamla stan i stockholm. Det vore väl en utmaning! Bra mocat!

Tackar. Jag slängde ut idén om att göra Stockholm i denna skala, men intresset var svalt. Det kallnade även hos mig när jag insåg att diametern på Globen skulle vara 48 studs ... Jag tror att vi fortsätter med det ordinarie Micrpolis-CB-t. Kanske med kvarter från olika tidsepoker?

Jag har börjat med några utkast till brutal-funkis a la DDR i gammel-grå (sådant som många tycker ser fränt ut, men skulle hata att leva i), men i tanken finns också områden med barnrikehus. Jag är AFL (away from Lego) för tillfället, men ser ett problem i att använda två stående 2412b i bredd som garageport, men att höjden inte ska vara två studs. På något sätt tror jag att en halv stud på höjden måste döljas. Jag återkommer nog i frågan när jag är BTL (back to Lego).
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

AndersI

"Månadens bygge" för december - gratulerar!
Välförtjänt i stenhård konkurrens.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: AndersI skrivet 20 Januari 2016 kl. 16:12
"Månadens bygge" för december - gratulerar!
Välförtjänt i stenhård konkurrens.

Tackar! Det var lite överraskande, men kul.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Stigge72

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 22 December 2015 kl. 08:35
Jag har börjat med några utkast till brutal-funkis a la DDR i gammel-grå (sådant som många tycker ser fränt ut, men skulle hata att leva i), men i tanken finns också områden med barnrikehus. Jag är AFL (away from Lego) för tillfället, men ser ett problem i att använda två stående 2412b i bredd som garageport, men att höjden inte ska vara två studs. På något sätt tror jag att en halv stud på höjden måste döljas. Jag återkommer nog i frågan när jag är BTL (back to Lego).
Att dölja en bit av en (eller två) stående 2412b går ganska lätt, om man bara planerar lite. ;)
Ett litet uppehåll i tileandet, och kanske i plate-lagret precis under också, genom att använda mindre plates, för att kunna "dra ner" ytterligare lite.

Sockerbit

Grattis till månadens bygge - välförtjänt!

Odidoma

Sjukt snyggt! Det här är en av många bra anledningar varför byggen ibland behöver "highlightas" på förstasidan, lätt att missa bland alla trådar. Verkligen imponerande.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Stigge72 skrivet 20 Januari 2016 kl. 17:56
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 22 December 2015 kl. 08:35
Att dölja en bit av en (eller två) stående 2412b går ganska lätt, om man bara planerar lite. ;)
Ett litet uppehåll i tileandet, och kanske i plate-lagret precis under också, genom att använda mindre plates, för att kunna "dra ner" ytterligare lite.

Hm, jag blev inte så mycket klokare. Vi får ta det öga mot öga vid tillfälle.

Citat från: Odidoma skrivet 21 Januari 2016 kl. 06:02
Sjukt snyggt! Det här är en av många bra anledningar varför byggen ibland behöver "highlightas" på förstasidan, lätt att missa bland alla trådar. Verkligen imponerande.

Tackar! Denna del ska med till Halmstad oavsett transportsätt.

Citat från: Sockerbit skrivet 20 Januari 2016 kl. 21:13

Tack och bock!

Sollan

Grattis! Välförtjänt. Det här ska bli kul att se live!

CopMike

Instämmer!

Vackert, nyskapande, väldesignat och allmänt coooolt! Well done!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Sollan skrivet 21 Januari 2016 kl. 10:01
Grattis! Välförtjänt. Det här ska bli kul att se live!

Citat från: swestar skrivet 21 Januari 2016 kl. 18:13
Citat från: Sockerbit skrivet 20 Januari 2016 kl. 21:13
+1  :)

Citat från: CopMike skrivet 21 Januari 2016 kl. 17:33
Instämmer!

Vackert, nyskapande, väldesignat och allmänt coooolt! Well done!

Tack för de fina orden!

Perhed

Fantastiskt bygge och mycket inspirerande. Kul med så många olika bra lösningar på att bygga tak. Husen komlementerar varandra så snyggt tillsammans.
Jag känner stort sug att börja bygga för micropolis. Det är drygt en månad kvar tills jag får börja packa upp mitt lego i min nya mancave i det nya huset.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed