Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Micropolis Old Town

Startat av Nybohov Creation Ltd., 11 November 2015 kl. 22:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Jag trodde att jag var färdig med detta, men icke.

Inget ont om o0gers minibank, men jag ville ha en helt egen konstruktion. Det blev detta hus, med belysning:

Jag har också länge haft tanken på att sätta belysning i fontänen på torget:

Under torget sitter en technic-plate med hål som håller fast en 3 key Single color DC Controller Dimmer.

Den kan manövreras med en technic pin:

En liten grynig film:

Taket på denna byggnad är omgjort:

På toppen sitter en Scala Accessories Bottle Perfume.

Just ja, eftersom jag hade fuskat med underbyggnaden av plattan flyttade jag över hela rasket, till en DBG istället för en LBG. Jag intalar mig att det blev snyggare eftersom de runda LBG-tilesen framträder tydligare mot den mörkare bottnen.

[MOC] Micropolis Old Town by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sockerbit

Fint med belysning i fontänen!

Sollan

Väldigt snyggt med belysningen i fontänen!

Stigge72

Nybohov Creation Ltd.

Nu när jag efter workshopen i Sundsvall fått lite med tips om belysning är jag rädd att detta bygge aldrig kommer att bli färdigt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Belysningen är ett lyft. Om du har underplatta i dbg eller lbg tror jag bara du som byggare tänker på. Varför kommer bygget aldrig bli färdigt?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 16 Maj 2016 kl. 01:23
Belysningen är ett lyft. Om du har underplatta i dbg eller lbg tror jag bara du som byggare tänker på. Varför kommer bygget aldrig bli färdigt?

Det finns ju alltid någon detalj att förbättra, eller hur?

Magnus den store

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 16 Maj 2016 kl. 09:53
Citat från: Magnus den store skrivet 16 Maj 2016 kl. 01:23

Det finns ju alltid någon detalj att förbättra, eller hur?

Så kan det vara ibland, eller så får man helt enkelt tvinga sig att vara nöjd. Mina byggen styrs sällan av hur jag vill ha det, utan snarare är det mitt bitutbud som bestämmer. Med tiden köper jag nytt och då kan jag bygga till eller bygga om.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!