Rykten om CMF Serie Disney (våren 2016)

Startat av Sockerbit, 11 November 2015 kl. 21:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

60 lösa påsar i en kartong? Det har hänt förr. Troligen är det inte så stor risk att någon klämt fram godbitarna redan, men fördelningen kan vara annorlunda än i en förseglad orignalbox. Jag skulle ifrågasätta deras agerande. Om man kan boka en låda innan de släpps borde de sortera ut en innnan de öppnar dem.

Pa cop

En sån kartong man fraktar saker i. Hade bokat för mer än en månad sen eftersom att jag fick simpsons-settet i en vanlig låda så antog jag att det gällde samma sak för disney-lådan. Det gäller Webhallen, sorry för otydligheten. Kassören sa att de kanske hade köpt in bulk eller så, han visste inte.

Skafte

Meddela gärna när du kollat fördelningen!

Magnus den store

Citat från: Pa cop skrivet 13 Maj 2016 kl. 17:27
Fick äntligen hämta ut min låda (trodde jag), de hade en massa i en kartong istället.. Var det så för alla? :(

Citat från: Pa cop skrivet 13 Maj 2016 kl. 21:42
En sån kartong man fraktar saker i. Hade bokat för mer än en månad sen eftersom att jag fick simpsons-settet i en vanlig låda så antog jag att det gällde samma sak för disney-lådan. Det gäller Webhallen, sorry för otydligheten. Kassören sa att de kanske hade köpt in bulk eller så, han visste inte.

Det är inte ovanligt att Webhallen ger en retail-förpackning (se bild nedan) paketerad i en bulkförpackning (brun kartonglåda med svart Lego-tryck). Är det det du menar?

LEGO Disney Collectible Minifigures (71012) by Allen Tran, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Pa cop

Hämtade aldrig ut den, tänkte höra med deras kundservice på måndag. Precis en sån brun kartonglåda, utan disney displayen dock, de låg huller om buller i den där bruna lådan.. :(

Magnus den store

Kunde inte kassören bara öppnat lådan för att kontrollera innehållet?

Tillägg:
Det var kanske det kassören gjorde (läste inlägget lite noggrannare).

Webhallen har tagit bort möjligheten att köpa lådor av dem, via webbutiken.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lordflintstone

Citat från: Magnus den store skrivet 14 Maj 2016 kl. 01:30
Kunde inte kassören bara öppnat lådan för att kontrollera innehållet?

Tillägg:
Det var kanske det kassören gjorde (läste inlägget lite noggrannare).

Webhallen har tagit bort möjligheten att köpa lådor av dem, via webbutiken.

Såg att Disney lådorna är borta hoppas bestälda gäller.
Jag gick och dubbelkollade i barkaby, för två veckor sedan och han såg inte varför jag inte skulle få obruten låda.
Så jag hoppas fortfarande.

Perhed

Jag körde postutskick och webhallen skickade iväg den igår. Jag hoppas att sannolikheten att man har fått en obruten låda är högre om de skickar dem direkt från huvudcentralen. Men vi får se.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

MartinAberg

Annars är det bara att reklamera.
Har man köpt en låda ska man få en låda, INTE 60 lösa påsar...

Skafte

Citat från: MartinAberg skrivet 14 Maj 2016 kl. 08:36

Är det verkligen så? Jag håller med om att det BORDE vara så, men om man kollar hemsidan (för serie 15, då eftersom Disney försvunnit i storpack) så står det faktiskt "LEGO - Minifigurer Series 15 - 71011 (60 st)" - inte "hel låda". Att vi fått det tidigare är ju ingen garanti för att det blir så nu?

MartinAberg

Citat från: Skafte skrivet 14 Maj 2016 kl. 11:23
Citat från: MartinAberg skrivet 14 Maj 2016 kl. 08:36

Är det verkligen så? Jag håller med om att det BORDE vara så, men om man kollar hemsidan (för serie 15, då eftersom Disney försvunnit i storpack) så står det faktiskt "LEGO - Minifigurer Series 15 - 71011 (60 st)" - inte "hel låda". Att vi fått det tidigare är ju ingen garanti för att det blir så nu?
Såg det nu (att det inte stod alltså).
Det är dock en bild på lådan när det gäller 60 st, det kan man ha som motivering!

andli

I alla fall på vissa tidigare serier har det stått att 60 st inte garanterar oöppnad låda!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

MartinAberg

Citat från: andli skrivet 14 Maj 2016 kl. 12:14
I alla fall på vissa tidigare serier har det stått att 60 st inte garanterar oöppnad låda!
Det kunde jag inte se, tänkte inte på det heller visserligen...
Verkar som de tagit bort lådorna från sidan iaf, kan inte ens hitta den om man klickar på länken bland beställningarna...

Lordflintstone

Skall hämta vår i dag fåse vad det blir.

Lordflintstone

Citat från: Lordflintstone skrivet 14 Maj 2016 kl. 15:50
Skall hämta vår i dag fåse vad det blir.

Uthämtat på webbhallen. Obruten, Hurra!