[MOD] Mordatre´s modifierade motorcyklar. Nu med bobber

Startat av mordatre, 15 Oktober 2015 kl. 16:50

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Jo choppern lyfts ju lite när den får ett riktigt fett bakdäck.  :)    Lego´s officiella set har ju på senare år alltid samma dimension på fram och bakdäck, vilket inte riktiga hojar har.

Håller med om att det lyfte modellerna att fota utomhus, det var dock mest med tanke på ljuset som jag valde att göra det. Men att sätta modellerna i sina förlagors rätta element skadar ju aldrig. Ville dock inte sätta crossen i en lerpöl.   :)

streetbike03 by mordatre, on Flickr
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mordatre

Fick tag på däck från UCS Tumblern. Det blev ganska fett.

chopper05 by mordatre, on Flickr

chopper06 by mordatre, on Flickr

Tektor

Så vackert!
Det blir plötsligt tydligt hur begränsade Legos designer är av diverse ekonomiska och logistiska ramar.

Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

footos

Jonsson

Jag hoppar högt av glädje! Ännu en hojbyggare - så otroligt roligt! :)
Du har verkligen fått till färgsättningen på den gröna motarden/enduron perfekt, riktigt snyggt!

8051-B med tumblerhjulet blev ju bara för gött!

Har själv ett bygge på gång med det bakdäcket men pga privata omständigheter kommer nog inte det bygget se dagens ljus på ett bra tag är jag rädd. :( Hade kunnat slänga upp en Wip - men jag vill helst bara lägga ut på färdiga modeller.

Hursomhelst så tycker jag dina byggen ser kanon ut! 42036:an i svart är ju inte så lite lik en Panigale! (ja minus de högdragna avgassystemet då!) :)

Edit:

Har kikat lite mer i detalj nu. Gillar verkligen din backspegel på choppern, smart och snyggt utfört. Likaså nummerplåten.
Något som jag kommer "låna" (om det går för sig) till framtida hojar är "fästet" för broms/kopplingshandtagen - det var slimmat och fint!

mordatre

Citat från: Jonsson skrivet 10 November 2015 kl. 16:28
Jag hoppar högt av glädje! Ännu en hojbyggare - så otroligt roligt! :)
Du har verkligen fått till färgsättningen på den gröna motarden/enduron perfekt, riktigt snyggt!

8051-B med tumblerhjulet blev ju bara för gött!

Har själv ett bygge på gång med det bakdäcket men pga privata omständigheter kommer nog inte det bygget se dagens ljus på ett bra tag är jag rädd. :( Hade kunnat slänga upp en Wip - men jag vill helst bara lägga ut på färdiga modeller.

Hursomhelst så tycker jag dina byggen ser kanon ut! 42036:an i svart är ju inte så lite lik en Panigale! (ja minus de högdragna avgassystemet då!) :)

Edit:

Har kikat lite mer i detalj nu. Gillar verkligen din backspegel på choppern, smart och snyggt utfört. Likaså nummerplåten.
Något som jag kommer "låna" (om det går för sig) till framtida hojar är "fästet" för broms/kopplingshandtagen - det var slimmat och fint!

Roligt att du gillar dem, även om jag inte gjort ett lika bra detaljarbete i t.ex. drivlina, motor m.m. som du brukar göra. Hoppas vi får se ditt pågående bygge inom en inte alltför avlägsen framtid.

Det är bara att låna såklart. Jag var ju tvungen att hitta på någon annan lösning än Lego´s officiella hopplösa lösning på koppling/broms. :)

mordatre

En uppdatering med en ny hoj. Denna gång en Trial.
Baserad på František Hajdekr´s design enligt denna Youtube video.
https://www.youtube.com/watch?v=FMJJjuBMgbM

Zilmrud

Skitsnyggt!

Undrade först varför du hade fotat riktiga hojar  ;D
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

mordatre

Tackar.  :)

Sitter nu och funderar på en äldre BMW R75 ombyggd till bobber med aphäng. Lite lurigt att få till kardandriften från däcknav till motor bara.

Majkel

Citat från: mordatre skrivet 03 Maj 2016 kl. 18:46
Tackar.  :)

Sitter nu och funderar på en äldre BMW R75 ombyggd till bobber med aphäng. Lite lurigt att få till kardandriften från däcknav till motor bara.

;D

Du vet minsan hur man tar en utmaning du

mordatre

Und here it is!

Baserad på BMW R75 från 40-talet. Kraftigt ombyggd i bobber-stil.
Fullt fungerande kardandrift från bakaxel till boxertvillingen.

jag är dock inte alls nöjd med bakskärmen så därför väntar jag på att ta fler bilder tills jag löst den på ett snyggare sätt.