Sökes Lego byggare av TLG för kvalitets koll SVAR SENAST FREDAG 16/10

Startat av mechamike, 14 Oktober 2015 kl. 12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Citat från: Skafte skrivet 26 November 2015 kl. 14:07
Det var inte byggtekniskt de var intresserade av. Jag har inte fått svar från hr ambassadörn om vi får prata om vad det handlade om...

Om det inte fanns med instruktioner om att ni inte fick prata om detta så go -ahead.. Infon jag fick var kortfattat, men har ni inte skrivit på nån NDA så är det bara att prata på (iallafall här inne)
?

Teabox

Citat från: mechamike skrivet 27 November 2015 kl. 09:15
Om det inte fanns med instruktioner om att ni inte fick prata om detta så go -ahead.. Infon jag fick var kortfattat, men har ni inte skrivit på nån NDA så är det bara att prata på (iallafall här inne)

Ser gärna att alla svarat på frågorna innan vi börja diskutera här. Vill ju inte att vår diskussion ska influera någons svar :)

Carl T

Sista datum för svar och retur var redan i måndags, så de flesta borde väl vara klara nu?

Om de gör liknande undersökning igen är det kanske dumt att avslöja det. Men å andra sidan var det ganska uppenbart vad det handlade om, eller hade varit det om det inte också hade saknats en bit i mitt set. Och vi kommer att prata om det inom föreningen ändå.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Gideon

Citat från: Carl T skrivet 27 November 2015 kl. 10:42
Sista datum för svar och retur var redan i måndags
Oops, hoppas de inte blir sura för att man skickade tillbaka det någon dag för sent :P
Gjorde iaf undersökningen redan samma dag som paketet kom hit.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

mechamike

Hoppas att inte fler missat att skicka tillbaka i tid, så att vi har chansen att få göra nått liknande igen...
?

bileam

Tror inte någon behöver ha dåligt samvete... Så här stod det i mailet: de ville ha bygget klart och frågorna besvarade senast den 23e, och tillbakaskickad senast den 26e november.
Ersättningen kommer via mail inom 5-10 arbetsdagar (oklart från när det räknas...)

andreaseldh

Jag trodde detta skulle gälla en modell som inte givits ut ännu!

Tunguska

Citat från: andreaseldh skrivet 28 November 2015 kl. 12:59

Handlade nog snarare om produktionstekniska aspekter då flera av frågorna handlade om skillnader beträffande yta, färg och textur på klossarna i setet.
Mina LEGO-byggen på flickr.

Anders67

Citat från: Tunguska skrivet 28 November 2015 kl. 14:17
Citat från: andreaseldh skrivet 28 November 2015 kl. 12:59

Handlade nog snarare om produktionstekniska aspekter då flera av frågorna handlade om skillnader beträffande yta, färg och textur på klossarna i setet.
Kanske det var plast som inte var oljebaserad! ::)

Tektor

Citat från: Tunguska skrivet 28 November 2015 kl. 14:17

Ja, det var ju så de förklarade det efter att man hade fyllt i enkäten.
Så det kan till exempel handla om ändringar i material, konstruktion, ytbehandling, formverktyg eller tillverkningsprocessen. Själv noterade jag inga skillnader, utan var mest grinig över att ritningsbroschyrerna hade blivit böjda.

Skafte

Citat från: Tektor skrivet 28 November 2015 kl. 16:37...var mest grinig över att ritningsbroschyrerna hade blivit böjda.

Det var det enda jag hade att anmärka på också! Sen när jag tittade noggrannare såg jag att alla 1x2 bricks i tan hade små märken nertill på ena sidan.

Tektor

Citat från: Skafte skrivet 28 November 2015 kl. 16:52
Det var det enda jag hade att anmärka på också! Sen när jag tittade noggrannare såg jag att alla 1x2 bricks i tan hade små märken nertill på ena sidan.

Lustigt om de kommer på att de behöver åtgärda något som de inte ens hade tänkt kolla på. :)

Jag tyckte i efterhand att de skrovliga ytorna på takbitarna var lite ojämna, men såg sen att det var likadant på mina gamla bitar.

Teabox

Noterade inget avvikande under byggandet. Men så satt jag i ett dåligt upplyst rum också ::)

Man får hoppas att man var i kontrollgruppen :)

Gideon

Citat från: bileam skrivet 28 November 2015 kl. 09:50
Tror inte någon behöver ha dåligt samvete... Så här stod det i mailet: de ville ha bygget klart och frågorna besvarade senast den 23e, och tillbakaskickad senast den 26e november.
Då hade jag inte läst fel och skickade tillbaka i tid, så Mecha du behöver nog inte oroa dig för min låda iaf :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

AndersI

Vi (Jenny och jag byggde tillsammans) såg både färgskillnader och bitar som verkade vara bara 99.5% i storlek (ljuset lyste igenom i varje sidoskarv). Men inte förrän efter vi skickat in svaret! Och då gick det inte att ändra...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD