[MOC] Brick Bank Mini Modular

Startat av o0ger, 12 Oktober 2015 kl. 16:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Ja, ta med allihop, annars kommer den enda kommentaren du får vara "Varför är inte nya banken med?".

Jag tror säkert förslaget kan få många supporters, men jag har svårt att se att Lego skulle välja ut det eller ge dig någon cred för det om de gjorde det. Det är ju trots allt ett logiskt "uppföljningsset" som ändå har möjligheter att släppas (med eller utan dina fiffiga lösningar).

o0ger

Precis. Det är ju inte en unik design. De skulle lika gärna kunna ge ut settet själva. De har väl försäljningssiffror på hur det gick med förra settet.

De skulle heller aldrig kunna bygga husen på samma sätt som jag eftersom vissa detaljer kanske inte sitter med tillräckligt många pluppar för att det ska följa deras guidelines. Det skulle i och för sig bli kul att se Jamie försöka lösa alla designproblem som uppstår i den här skalan. :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lingonfil

Kör!

Det gäller nog att synas på andra ställen än på Ideas. Jag tvivlar på att man lyckas samlas in 10 000 röster från folk som browsar Ideas.

Anders67

Citat från: Skafte skrivet 01 December 2015 kl. 16:13
Ja, ta med allihop, annars kommer den enda kommentaren du får vara "Varför är inte nya banken med?".

Jag tror säkert förslaget kan få många supporters, men jag har svårt att se att Lego skulle välja ut det eller ge dig någon cred för det om de gjorde det. Det är ju trots allt ett logiskt "uppföljningsset" som ändå har möjligheter att släppas (med eller utan dina fiffiga lösningar).
håller med om att det förmodligen är liten chans att de går vidare med det. Men oavsett så tror jag du skulle få många supporters och det i sig vore väl kul! Och lite länkar till swebrick byggbeskrivningar kanska kan locka fler till oss!

Anders67

Anders67

Ett par noteringar
Mörkbrun lamphållare hade jag svårt att hitta på BL - Brown finns men inte Dark Brown
Brachlets blommorna - dessa var också lite kluriga - är de lavender och pink eller?
I bit listan bytte jag ut den bruna "Clippen" mot den nya varianten - som anses hålla bättre och finns i Redish brown!
Steg 26 i instruktionen så har jag ersatt den lösa 1x2 LBG tile'en till en 1x2 plate, det lir ju nästan samma resultat (förutom groven)

o0ger

Tack Anders! Så häftigt!

Jag ska börja fila på att lägga upp dem på Lego Ideas!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 06 December 2015 kl. 18:40
Tack Anders! Så häftigt!

Jag ska börja fila på att lägga upp dem på Lego Ideas!

Bara två kvar nu  :D - men jag har inte ditt parisen hus som LDD fil, har du lust att posta den?