[MOC] Brick Bank Mini Modular

Startat av o0ger, 12 Oktober 2015 kl. 16:28

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Tack alla!

Jag kan dock ha varit för snabb. Nu har jag pillat lite mer och ändrat taket (och några andra detaljer). Det var ju lite för stort. Vad tror ni om det här:

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sockerbit

Sollan

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: lindyhep skrivet 12 Oktober 2015 kl. 17:39
Nu blev jag byggsugen på en gång efter att nyligen satt ihop både din PC och nästan hela DO (saknar visst nån bit där).

Jag kan tänka mig att en bit som är svår att få tag på är 4081b i brunt. Den finns tydligen i reddish brown, men är vanliga i brown. Jag har köpt på mig några i brown. Man kan också strunta i de bitarna om man inte vill ha några "blomlådor" på husen.

Det är också såklart helt fritt fram att modda husen efter tycke och smak.

Joacim

o0ger

Anders67

Jag har börjat titta på ditt bygge - mycket spännande byggteknik där inne - denna blir en utmaning att göra till byggbeskrivning!

o0ger

Kul Anders! Jag gillar verkligen att någon sitter och plockar isär mina byggen i sina beståndsdelar :)

Kvarnbacka

robin.z

Följ oss gärna på instagram @lifeofbricks :)

o0ger

Record

Frågan kanske är ställd i annan tråd, då är det så.

Jag undrar om du inte haft några tankar på att lägga upp dina hus på LEGO Ideas? det finns ju redan som bekant en street med dom första husen.
Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger

Tack för frågan Record. Vi pratade om det lite i Skaerbaek. Jag har funderat på det. Men inte kommit fram till nåt. Det finns redan flera sådana byggen på Lego Ideas. De flesta mycket sämre än mina såklart ;)

Tycker ni att jag borde lägga upp alla hus för sig eller samlade? Jag har funderat på att lägga upp "Mini Modulars Series II" med bara de 5 som kom efter Grand Emporium. Men nu har ju Brick Bank kommit så då kanske jag får ta med den också?

Hur tycker ni andra att jag borde göra om jag skulle lägga upp dem på Lego Ideas?

AndersI

Jag skulle tro att ju fler byggnader du har med i en och samma idé, desto lättare är det att få support för idén.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD