Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

3001: A Brick OCD

Startat av Skafte, 01 September 2015 kl. 20:58

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: Skafte skrivet 01 Februari 2023 kl. 23:05Äsch, missade en Satin Trans-Clear som sålts idag på BL. Frågan är om det var CopMike som snöt den?  :)
Nej, jag dubbelmissade att det ens funnits till salu redan ;D !

ColA

Citat från: CopMike skrivet 02 Februari 2023 kl. 05:27
Citat från: Skafte skrivet 01 Februari 2023 kl. 23:05Äsch, missade en Satin Trans-Clear som sålts idag på BL. Frågan är om det var CopMike som snöt den?  :)
Nej, jag dubbelmissade att det ens funnits till salu redan ;D !
Aj aj ni börjar tappa det 😂

Godtfred

Har fastnat för Duplo plates... 40666

27st, nästan komplett samling... Jodå, den neongula är med, och medium lime såklart. "Minifig for scale"

IMG20230202143322.jpg

Skafte

Godtfred

Citat från: Skafte skrivet 02 Februari 2023 kl. 14:50Snyggt! Vilka saknas?
Med de 3 som är i posten saknar jag bara lilac och bright light yellow.

Gideon

Citat från: Godtfred skrivet 02 Februari 2023 kl. 14:39Har fastnat för Duplo plates... 40666

27st, nästan komplett samling... Jodå, den neongula är med, och medium lime såklart. "Minifig for scale"
Hmm, nu blev jag sugen på att sätta mig i gillestugan nån dag och se hur många av dessa vi har här också :D
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

CopMike

Skafte

andreaseldh

Skafte

Idag är dagen kommen, när  släpps med två nya färger på 2x4-klossen. Lekia hävdar att de får in den i morgon och jag hyser inga stora förhoppningar att Coop, Maxi eller Åhléns är snabbare med att få den på hyllan, jag har dessutom fått ryggskott och ids inte chansa. Skall man ta det säkra för det osäkra och skicka efter från Ebrix? Då "måste" man köpa mer för att få fri frakt. Eller direkt från LEGO? Då "måste" man köpa ännu mer för att få en flyttbil "gratis". Eller kan man lugna sig litegrann? Knappast.

Även 2x2-kloss kommer i de nya färgerna i samma set. Är någon sugen på nån kloss, skicka PM. Jag kan ha fler färger på 2x4 som du "måste" ha.  ::)

andreaseldh

Jag delar gärna på en låda! Hur många personer räcker det till om alla vill ha en bit av varje färg?

Gideon

Edit: Fel forumsektion för mitt meddelande, skickar PM istället.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Skafte

Citat från: andreaseldh skrivet 01 Mars 2023 kl. 16:46Jag delar gärna på en låda! Hur många personer räcker det till om alla vill ha en bit av varje färg?
Fyra!

Skafte

Hurra! 79 olika.

DA9A2056-7EC1-4372-B0D0-515E230F44F4.jpeg

Skafte

Ursäkta spammandet här, men enligt New Elementarys månatliga lista över nya element så verkar det i set "Creative Fantasy Universe" dyka upp en 3001:a i Satin Trans-Clear, som jag vrålade om för en månad sen. Lite skönt ändå att jag inte kom åt den som fanns på BL för 30 dollar...

Även Lavender kommer, i , Creative Pastel Fun. Den har dock gått att få tag på i några år.