Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

3001: A Brick OCD

Startat av Skafte, 01 September 2015 kl. 20:58

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

De sex första färgerna anlände idag. Ser att jag måste fixa lampor med högre färgtemperatur till köket...

P5190295 by Andreas Eldh, on Flickr

Det var även första gången jag använde "Super Macro" på kameran, dammet syns väldigt tydligt...

andreaseldh

Denna tråd förtjänar en vinjettbild!

P7170322 by Andreas Eldh, on Flickr

andreaseldh

Idag anlände nummer 63, men jag har lite svårt med placeringen...

P6161174 by Andreas Eldh, on Flickr

Skafte

::)

Jag väntar på min nr 72, jag.

MrUzagi

Skafte

Räknas å räknas. Ja och nej skulle jag säga. För min personliga del skulle jag VÄLDIGT gärna vilja få tag på en innan de skruvar fast en massa oväsentligheter i den. Få se om det dyker upp på BL.

andreaseldh

Jag har en teori att man kan köpa normalt tryckta delar (exempelvis minifighuvuden) innan de går till tryck på Bricks & Pieces. Kan det vara så enkelt?

Skafte

Citat från: andreaseldh skrivet 28 Juni 2021 kl. 18:49
Jag har en teori att man kan köpa normalt tryckta delar (exempelvis minifighuvuden) innan de går till tryck på Bricks & Pieces. Kan det vara så enkelt?

Nej den finns inte där (än!). Nu när jag tittar i "Gear" så ser jag att det också (2018) kommit en i "Rose Gold" - den har aldrig funnits på BL eller diskuterats som en 3001-färg folk letar efter vad jag sett.

MrUzagi

Det skulle ju kunna bli ett separat samlingsobjekt kanske. Alla 3001 som sitter på officiel nyckelring. :o

andreaseldh

Vem vill köpa denna i 925 Sterling Silver för blygsamma EUR 3333,33?

https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?G=KC126#T=S&O={%22iconly%22:0}

Skafte

Citat från: MrUzagi skrivet 29 Juni 2021 kl. 09:45
Det skulle ju kunna bli ett separat samlingsobjekt kanske. Alla 3001 som sitter på officiel nyckelring. :o

Jag tänkte förstås tanken, men mnjäää...

Citat från: andreaseldh skrivet 29 Juni 2021 kl. 11:26
Vem vill köpa denna i 925 Sterling Silver för blygsamma EUR 3333,33?

Inte jag!

Men jag undrar om det är idag MEDIUM BROWN landar i brevlådan! Den gick utmärkt att följa på amerikanska stampspunktcom tills den kom till Stockholm. Det gick förstås också väldigt bra att betala tull med mera, med angivande av försändelsenumret. Men Postnords app har ingen aning om vad jag menar när jag fyller i det. Troligen är paketet så litet att de behandlar det som brev.

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 29 Juni 2021 kl. 12:17
Men jag undrar om det är idag MEDIUM BROWN landar i brevlådan! Den gick utmärkt att följa på amerikanska stampspunktcom tills den kom till Stockholm. Det gick förstås också väldigt bra att betala tull med mera, med angivande av försändelsenumret. Men Postnords app har ingen aning om vad jag menar när jag fyller i det. Troligen är paketet så litet att de behandlar det som brev.

Min erfarenhet är att Postmord byter sändningsnummer i samband med tullbetalningen. Innan man har betalat kan man få se en bild på paketet som eventuellt kan avslöja det nya numret, men tyvärr inte efter. Och tack för konsumentupplysningen! Jag var rädd att jag skulle behöva skaffa Smartfån, men appen verkar vara precis lika usel som hemsidan.

Skafte

Visst damp den ner idag! 72 olika and counting. Hoppas ni andra gör något vettigt på sommaren.

Illuwatar

Ser ut som jag har en bra bit kvar... Svårt att hålla reda på alla färger som saknas (och som man redan har).

Göra något vettigt? Grilla, bada, kolla fotboll och fixa gamla bandspelare - något av detta kanske är vettigt...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skafte

Igår när jag egentligen skulle somna bläddrade jag istället igenom Bricksets färgguide, som andreaseldh skrev om för ett par sidor sedan.

Jag insåg då att jag bara har en av de båda "Dark Pink" som listas där. Den nyare verkar ha kommit i set först 2019, och det var ju långt efter att jag tröck fast en Dark Pink på min samlingsplatta. Hoppas posten är snabb med Bricklinkleverans!

Men det är ju inte lätt när det ser ut så här:

Färgkod-Legonamn-Bricklinknamn
22-Medium Reddish Violet-Dark Pink
112-Medium Bluish Violet-Medium Violet
124-Bright Reddish Violet-Magenta
219-Lilac-Medium Violet
22-Bright Purple-Dark Pink

...och det bara är början på Pink/Violet-gate.

Det är lätt att bli Medium Violent.  :-\