Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nexo Knights - Nya Castle

Startat av mordatre, 19 Augusti 2015 kl. 13:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Citat från: Nextuz skrivet 10 Januari 2016 kl. 01:24
Citat från: totzro skrivet 08 Januari 2016 kl. 09:05
Citat från: Nextuz skrivet 07 Januari 2016 kl. 23:25
Niice :D
Hur är de nya gummiplupparna på banden?.. sitter de fast bra? Mjuka hårda? Är hela i gummi eller är det plast oxå? :D

De är helt i gummi, sitter fast rätt bra skulle jag vilja säga, lossnar inte i första taget.
Gummin är mjuk till halvhård. Vete sjutton om jag tycker att det gör att larvbanden rullar så mycket bättre dock.

Ahhh, okej, trist om de har dåligt fäste :/
Kan du kika vilket legonummer de har i beskrivningen? :)
Bättre än ingenting dock

totzro

Jo precis, helt klart bättre än inget alls. Men tycker mera att det är i själva hjulupphängningen som problemet ligger i.
De små gummiplupparna har numret 6139223.

insurrection

Har försökt hitta bra bilder på de nya setten som kommer till sommaren och visats upp på nuremberg-mässan men har inte lyckats se några riktigt bra, någon annan som har?

Sockerbit

Jag såg en liten film med en Nexo-designer, där fick man en hyfsad bild av dem. Länk via Brickset.com tror jag.

Larry Lars

Citat från: insurrection skrivet 31 Januari 2016 kl. 17:06
Har försökt hitta bra bilder på de nya setten som kommer till sommaren och visats upp på nuremberg-mässan men har inte lyckats se några riktigt bra, någon annan som har?

Flera bilder att kika på långt ned på denna sida
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

BeardedNerd

Mitt tredje Nexo Knights-set, Infernox Captures the Queen, anlände idag. Det är exklusivt för BR och S@H.

Det är kul att Infernox är någon sorts gullifierad balrog, och svävarhästen är rätt kul också. Men den stora behållningen med Nexo Knights hittills är just riddarna. Jag har nu Aaron, Macy, Lance och Ultimate Clay, och detaljrikedomen är strålande, ansiktena är några av Legos mest personlighetsfyllda någonsin, och så gillar jag de överdimensionerade vapnen. Jag diggar också att allas hjälmar är olika. Förmodligen lär vi få se hundratals varianter med nya tolkningar varje år, precis som Ninjago, men jag kommer nog att se till att skaffa även Axl och en ordinarie Clay för att ha originalen innan de börjar spöka ut sig ytterligare.

Ashman

Jag byggde Nexo Knights 70315 Clay's Rumble Blade tillsammans med min snart 6-åriga son och jag kan varmt rekommendera setet. Jag har noll koll  på historien kring Nexo, men setet var skoj att bygga, ser bra ut och grabben tycker det är jättekul att leka med. Jag köpte den för 449 men har sett att man kan få den betydligt billigare, vilket gör den riktigt prisvärd.

Med en fiffig funktion så släpper man lös två motorcyklar (?). Gillar stilen som påminner om klassiskt rymdlego fast med lite nya färger.

Jag har byggt massor med Chima och Ninjago med barnen de sista åren. De faller sönder i molekyler så fort barnen leker med dem. Den här är rejält byggd och inte massa löst lull-lull.

Jag samlar inte på minifigurer, men man får ett ganska trevligt litet gäng

Speciellt den här var snygg och kändes påkostad. Mäktigt svärd och snygg sköld. Antar att det är en Nexo-riddare??

Sammanfattningsvis: kul att bygga, kul funktion, rolig att leka med, snygga minifigurer och finns just nu till ok pris. Köp :)

insurrection

Citat från: Ashman skrivet 03 Februari 2016 kl. 15:18
Speciellt den här var snygg och kändes påkostad. Mäktigt svärd och snygg sköld. Antar att det är en Nexo-riddare??
Ja, det är Clay själv!

Ashman

Citat från: insurrection skrivet 03 Februari 2016 kl. 21:54
Citat från: Ashman skrivet 03 Februari 2016 kl. 15:18
Ja, det är Clay själv!
Oj, så pass :) Har som sagt noll koll på både Nexo eller minifigurer, men edn här var mer gedigen än genomsnittet.

BeardedNerd

Jag byggde The King's Mech idag! Det här setet är tydligen exklusivt för Lego Store/S@H, men det är väl värt att leta rätt på. Definitivt det coolaste bygget hittills och Legos kanske bästa mech tillsammans med gamla Samurai Mech. Fantastiska färger och skarpa linjer överallt.

Infernox Captures the Queen är exklusivt för BR och S@H, men vet någon om någon annan kedja har det här setet eller Merlok's Library? Lite märkligt att ha tre exklusiviteter men att bara en finns i någon butik. Det är ju generellt de bästa av de mindre seten.

Ashman

Citat från: BeardedNerd skrivet 10 Februari 2016 kl. 16:52
Jag byggde The King's Mech idag! Det här setet är tydligen exklusivt för Lego Store/S@H, men det är väl värt att leta rätt på. Definitivt det coolaste bygget hittills och Legos kanske bästa mech tillsammans med gamla Samurai Mech. Fantastiska färger och skarpa linjer överallt.
.

Den såg häftig ut. Gillar speciellt vänsternäven!

Skafte

Heter både kungen och drottningen Halbert?

King Halbert
Queen Halbert

Och kom inte och säg att det är deras efternamn, för så benämner man inte regenter.  ;)

ByggareDan

Halbert kanske är nån fiktiv variant av Majestät, hennes Majestät och hans Majestät.
Fast då borde inte det vara kung o drottning som prefix.

Annars kanske det är kungligheter av folket så att det är deras efternamn, vilket verkar troligast.
Hur benämner danskarna sina kungligheter? Det är ju ändå utgångspunkten.

/ByggareDan

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 12 Mars 2016 kl. 11:46
Heter både kungen och drottningen Halbert?
Jo, båda verkar vara döpta efter hillebarden (såsom Clay, Lance, Axl, Aaron & Macy). Dottern är prinsessan Macy.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!