Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nexo Knights - Nya Castle

Startat av mordatre, 19 Augusti 2015 kl. 13:51

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Det verkar vara extremt mycket fokus på lek med skjutare, katapulter och rörliga delar. Jangbricks på Youtube har redan recenserat en hel del. Massor av intressanta delar och funktioner lockar även mig som vanligtvis är totalt ointresserad av både rymd och riddare.

Jimpen

Frågan är hur länge det dröjer till det kommer ett tema som är användbart för mer klassiska medeltidsbyggen, nu när såväl LOTR som The Hobbit är nedlagda samtidigt som det inte finns något klassiskt knight-tema.....inte så kul för en nybliven AFOL med visst medeltidsbyggarintresse.

(Edit: felstavningar)

Magnusengstrom

Citat från: Jimpen skrivet 03 Januari 2016 kl. 22:03
Frågan är hur länge det dröjer till det kommer ett tema som är användbart för mer klassiska medeltidsbyggen, nu när såväl LOTR som The Hobbit är nedlagda satidigt som det inte finns något klassiskt knight-tema.....inte så kul för en nybliven AFOL med visst medeltidsbyggarintresse,

Angry birds tror jag kommer med en borg.

Annars så kommer det nog borg lego om något år.

totzro

Jag köpte och byggde ihop Fortrex tidigare i veckan. Det var ett ganska kul bygge skulle jag vilja säga. Inget extraordinärt men jag gillar hur mycket olika features setet har, väldigt kreativt.
Min favorit är vindbryggan som deployar motorcykeln.

Det som drog mig till Nexo Knights är att det känns så 80-tal, typ som Galaxy Rangers eller nån anna skön tecknad tv-serie från den tiden.

Jag föredrar sci-fi över fantasy så kommer nog mest hålla mig till riddarnas kits och jag kommer nog bygga om temat till ett rent och skärt rymdtema med rymdskepp och allt.

insurrection

Köpte själv Ultimate Macy i veckan och tycker trots hissnande 100 kr för en fig och lite krafs att det var värt. Så himla cool fig. Nu sitter jag och slöspelar mobilspelet med, gillar idén med att scanna sköldar osv även om jag fuskar och googlar fram dem.

BeardedNerd

Det är väl bara Lego Store som har fått in dem än? Jag väntar med spänning...

dalle

Citat från: insurrection skrivet 07 Januari 2016 kl. 18:28
Köpte själv Ultimate Macy i veckan och tycker trots hissnande 100 kr för en fig och lite krafs att det var värt.

Köpte också henne och håller med.

Nextuz

Citat från: totzro skrivet 07 Januari 2016 kl. 18:08
Jag köpte och byggde ihop Fortrex tidigare i veckan. Det var ett ganska kul bygge skulle jag vilja säga. Inget extraordinärt men jag gillar hur mycket olika features setet har, väldigt kreativt.
Min favorit är vindbryggan som deployar motorcykeln.

Det som drog mig till Nexo Knights är att det känns så 80-tal, typ som Galaxy Rangers eller nån anna skön tecknad tv-serie från den tiden.

Jag föredrar sci-fi över fantasy så kommer nog mest hålla mig till riddarnas kits och jag kommer nog bygga om temat till ett rent och skärt rymdtema med rymdskepp och allt.

Niice :D
Hur är de nya gummiplupparna på banden?.. sitter de fast bra? Mjuka hårda? Är hela i gummi eller är det plast oxå? :D

swestar

...bygga om temat till ett rent och skärt rymdtema med rymdskepp och allt.
...och ta bilder som jag sedan lägger upp här på swebrick.  ;) :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

totzro

Citat från: Nextuz skrivet 07 Januari 2016 kl. 23:25
Hur är de nya gummiplupparna på banden?.. sitter de fast bra? Mjuka hårda? Är hela i gummi eller är det plast oxå? :D

De är helt i gummi, sitter fast rätt bra skulle jag vilja säga, lossnar inte i första taget.
Gummin är mjuk till halvhård. Vete sjutton om jag tycker att det gör att larvbanden rullar så mycket bättre dock.

Citat från: swestar skrivet 07 Januari 2016 kl. 23:35
...bygga om temat till ett rent och skärt rymdtema med rymdskepp och allt.
...och ta bilder som jag sedan lägger upp här på swebrick.  ;) :D

Absolut!

Nextuz

Citat från: totzro skrivet 08 Januari 2016 kl. 09:05
Citat från: Nextuz skrivet 07 Januari 2016 kl. 23:25

De är helt i gummi, sitter fast rätt bra skulle jag vilja säga, lossnar inte i första taget.
Gummin är mjuk till halvhård. Vete sjutton om jag tycker att det gör att larvbanden rullar så mycket bättre dock.

Ahhh, okej, trist om de har dåligt fäste :/
Kan du kika vilket legonummer de har i beskrivningen? :)

yokozuna

Fordonen/byggnaderna tilltalar mig inte alls men det finns en del figurer jag måste lägga vantarna på!

Flama, vet dock inte i vilket set han/hon/den ingår i.

Lavaria måste man ju också ha, hoppas man hittar 70335 ULTIMATE billigt nånstans!

o0ger

Citat från: yokozuna skrivet 11 Januari 2016 kl. 21:06
Flama, vet dock inte i vilket set han/hon/den ingår i.

Välkommen! Fint namn :)

Ser inte ut som att Flama ingår i något av vårens set.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BeardedNerd

Flama ska definitivt skaffas den dagen den dyker upp (troligen till sommaren). Och beväpnas med en hammare, så får vi en mini-Ragnaros!

o0ger

Citat från: yokozuna skrivet 11 Januari 2016 kl. 21:06
Fordonen/byggnaderna tilltalar mig inte alls men det finns en del figurer jag måste lägga vantarna på!

Jag är och har alltid varit mer eller mindre totalt ointresserad av minifigurer. Vi kanske skulle slå oss ihop? ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!