[REC] 10242 Mini Cooper (plus lite MOD)

Startat av AndersI, 07 April 2015 kl. 22:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nextuz skrivet 10 April 2015 kl. 20:16
Citat från: Kwagge skrivet 10 April 2015 kl. 18:48
Citat från: ByggareDan skrivet 10 April 2015 kl. 17:01

Nu vill vi ju se en rallyversion byggd av någon här på forumet, eller en med Union Jack som tak (kanske ett modernare påfund)

/ByggareDan

http://www.ebay.co.uk/itm/Custom-LEGO-10242-Mini-Cooper-Union-Jack-stickers-MKVII-MK7-/271694515333?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f42414c85

HAHA... förlåt.. men de var nog den sämsta sticker jag sett :P flaggan är totalt kvaddad :P
På vilket sätt är den kvaddad?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Silence101

De röda ränderna är inte i linje med varandra :)
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Magnus den store

De ska det inte vara i linje heller.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

tellblom

Citat från: Silence101 skrivet 11 April 2015 kl. 10:39

Hur konstigt det än känns skall de faktiskt inte vara det. Men jag håller med det ser fult ut :)

AndersI

Kan vi lämna dekaldiskussionen nu, och ha några synpunkter på min MOD?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: tellblom skrivet 11 April 2015 kl. 11:24
Citat från: Silence101 skrivet 11 April 2015 kl. 10:39

Hur konstigt det än känns skall de faktiskt inte vara det. Men jag håller med det ser fult ut :)
Det är just detta som gör Union Jack så fascinerande. Den komplicerade grafiska utformningen. De diagonala strecken är delade på mitten, den ena halvan är i sin tur delad i ett vitt och ett rött fält. För att göra den ännu mer klurigt ligger de vita fälten på olika sidor om mitten i de olika fjärdedelarna av flaggan.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

tellblom

Citat från: AndersI skrivet 11 April 2015 kl. 11:31

Din MOD är snygg och mer lik orginalet Anders, lessen om jag fastnade för flaggan.
Men en Mini cooper skall ha en Union Jack på taket :)

Nextuz

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 11 April 2015 kl. 08:50
Citat från: Nextuz skrivet 10 April 2015 kl. 20:16
Citat från: Kwagge skrivet 10 April 2015 kl. 18:48
Citat från: ByggareDan skrivet 10 April 2015 kl. 17:01

Nu vill vi ju se en rallyversion byggd av någon här på forumet, eller en med Union Jack som tak (kanske ett modernare påfund)

/ByggareDan

http://www.ebay.co.uk/itm/Custom-LEGO-10242-Mini-Cooper-Union-Jack-stickers-MKVII-MK7-/271694515333?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f42414c85

HAHA... förlåt.. men de var nog den sämsta sticker jag sett :P flaggan är totalt kvaddad :P
På vilket sätt är den kvaddad?

Den är tillplattad, det horisontella strecket och det vertikala strecket ska vara lika tjocka.. =)

Hur ser det ut utan sidorutan? =)
Nu fick jag känslan av att den är trasig.. :/

Nybohov Creation Ltd.

Mina två stora intressen som barn var Lego - och flaggor!

Jag tycker att din MOC ser "fartigare" ut, mer rally-känsla. Originalet ser mer stelt och upprätt ut, som om det var en gammal farbror (kanske skollärare?) som rattade ekipaget i sakta mak.

AndersI

Citat från: Nextuz skrivet 11 April 2015 kl. 13:48
Hur ser det ut utan sidorutan? =)
Nu fick jag känslan av att den är trasig.. :/

Bakre delen av sidorutan fick ersättas med lite transparent bricks, så det ger ett sprucket intryck. Tyvärr ser man alldeles för mycket av sidorna på bak-vindrutan om man skippar glaset helt på sidan. Det ser nästan ännu knasigare ut. Hela bakrutan måste nog konstrueras om...

Men jag är nöjd med formen på bakändan i alla fall :)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

andreaseldh

Alltid trevligt att se andra MOD:ar! Jag måste dock varna för att min styrning försämrar stabiliteten.

Kvarnbacka

Klart mer lik originalet, men jag kan ändå förstå varför Lego valde en enklare lösning med fönstret.

Emma

någon som försökt sig på att bygga den i annan färg? Jag fastnade på 62360. några idéer hur jag ska bygga med andra bitar? den biten verkar bara finnas i svart, vit, grön och gul...
Region Mitten

andreaseldh

På 1990-talet var det vanligt med svarta skärmar även om bilen var i en annan färg.

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 29 Juli 2015 kl. 13:37
någon som försökt sig på att bygga den i annan färg? Jag fastnade på 62360. några idéer hur jag ska bygga med andra bitar? den biten verkar bara finnas i svart, vit, grön och gul...

Eller bygg den gul med svart motorhuv som Mr Beans! Lägg även märke till det extra dörrlåset.