MOC: Shaana (figurbygge i lite större skala...)

Startat av BeardedNerd, 17 Januari 2015 kl. 16:07

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Äntligen är jag klar med ett riktigt kul projekt! Jag har som bekant gjort egna minifigs av en rad egna karaktärer, där min favorit är och förblir krigarkvinnan Shaana. Jag blev inspirerad av alla dessa mechs som Lego släpper numera, så jag började pyssla med att göra en Shaana i stor skala.

Det stora kruxet var att hitta många bitar i rätt färg, eftersom jag inte gärna kan kompromissa med min etablerade design. Till skillnad från mina minifigurer finns det dock inte en droppe ditmålad färg på den här modellen. Det enda som är hemmabyggt är manteln, som är av vanligt tyg förstärkt i kanterna med klarlack. Många av bitarna var förstås luriga att få tag på, men gamla Agents blev räddningen med en massa bitar i Metallic Silver som bara fanns där. Jag lyckades gömma undan nästan all vanlig LBG under dessa, så illusionen fungerar rätt bra.

Jag blev så nöjd med den här att jag tänker lägga upp den på Lego Ideas, så jag skulle uppskatta lite stöd där. Tills dess, dock, lite bilder!

Ännu mer bilder och närmare beskrivning på min blogg: http://www.beardednerd.se/lego-moc-shaana/

Anders67

Häftigt bygge och kul fotat! Lite klena kän och ben, men övrigt super!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Lovlan

BeardedNerd

Citat från: Anders67 skrivet 17 Januari 2015 kl. 18:35
Häftigt bygge och kul fotat! Lite klena kän och ben, men övrigt super!

Jo, och ändå har jag buntat på dem ordentligt från den första varianten. Jag tror delvis att det beror på att hon inte har rustning på benen. Eller så är det huvudet som är för stort, men det är i alla fall meningen :)

Sockerbit

Riktigt snyggt, speciellt första bilden i snön  :)

andreaseldh

Jag är mållös, så det får väl bli den klassiska +1

dalle