Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Galet lågt pris på 3182

Startat av SuperMario, 01 Juni 2010 kl. 21:16

Föregående ämne - Nästa ämne

thompabompa

Citat från: micke skrivet 10 Juni 2010 kl. 11:36
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 10 Juni 2010 kl. 10:47
Citat från: micke skrivet 10 Juni 2010 kl. 00:07Det är ju lite lustigt, för det kostade den inte innan sänkningen. En fin prishöjningsstrategi kanske

Vad kostade den innan då? De har väl höjt för att tjäna in det de förlorade på att sälja till underpris.  :P

Hämtade ut mina två igår och en kollega hann beställa sin. :)

Jag tror det var 799 eller 899, tror mer på det senare

Jag kollade i lite "vanlig" affärer igår och då låg den på 1099:- överallt.

Dreadcore

I tisdags låg den på 999:- på EKO-Stormarknad. Ska ev dit idag igen, så ska se om de har höjt den.

Woodlander

Är det fler här som beställde i förra veckan, typ onsdags/torsdags, och som ännu ej fått leveransen?

mechamike

Citat från: Woodlander skrivet 10 Juni 2010 kl. 13:24
Är det fler här som beställde i förra veckan, typ onsdags/torsdags, och som ännu ej fått leveransen?

Jag beställde mina 2 den 8 och jag har fått tracking nr som säger att de är ivägskeppade och på väg till Linghem.

Kanske vi ska bytan namn på tråden till bara Galet pris på 3182 så stämmer namnet  ju med både nuvarnade pris och det som vissa av oss han beställa set:et för  :D
?

Carl T

Citat från: mechamike skrivet 10 Juni 2010 kl. 13:34
Citat från: Woodlander skrivet 10 Juni 2010 kl. 13:24
Jag beställde mina 2 den 8 och jag har fått tracking nr som säger att de är ivägskeppade och på väg till Linghem.
De 6 jag beställde i går står som "Picked Up". :-)

Jag råkade förresten ut för något konstigt i går när jag satt och ändrade land fram och tillbaka i shoppen och tittade från två olika datorer. Plötsligt hade jag det nya svenska priset men i pund. Testade inte att gå vidare till kassan, men jag tror jag verkligen skulle ha fått betala £1099 per flygplats.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

micke

Hämtade ut mina idag på posten, och det känns ganska bra. Vore intressant om vi någon gång kunde få reda på om detta vara planerat eller ej.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

jesse

Lego ringde precis efter att jag hade lagt en order på 2 flygplatser i går (9/6). 'Totalsumman stämmer inte, vi får inte någon täckning på beloppet!!!?' -'Vad stämmer inte?', 'du har ju beställt 2 flygplatser samt en limo och polisheli', -'hur fan kan det bli 2800:-??'..... nu är det några sekunders tystnad 'jaha ja du kanske beställde under tiden vi hade fel pris på webben' ???? Skojar du... ere dax att vakna nu? 10 dagars försäljning til 1/3 dels pris. Nu får du fixa till min beställning enl. specifikation, jag är inte ansvarig för er prissättning på webben, och som kund har jag alltid rätt. -'Jag ska försöka få igenom detta köp', var deras sista ord. Bra jobbat, mer tabbar hos webredaktionen på Lego underlättar vårat (swedbrickarna) liv... Leve Lego.

Ps. ska till Legoland nästa vecka (5 dagar med familj), några tips om vad som inte får missas.

MVh Jesse

Pekblom

Jag tror fotfarande att det var en medveten handling. Jag kan inte förklara varför det gjorde det men det skulle förvåna mig om det inte har uppföljningssystem som timme för timme rapporter om försäljningen. Den borde gjort en pik om ökad försäljning av en produkt på en marknad.

micke

Något är det som inte stämmer, först en dramatisk sänkning sedan höjer dem över vad det var innan
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Fredrik

Ja tror inte att det var en medveten handling, ifall dom ville få några sålda hade dom satt dom på 600 eller 700 jag tror att dom hade sålt minst lika bra då

Pekblom

okej jag viker mig.

jag såg inte jesse:s meddelande. Vi skrev nog våra meddelanden samtidigt.

Då var det verkligen ett fel och de berättar det. Då är det dubble fel.

jag tror jag skall söka jobb både på deras IT-avdelning och PR-avdelning.

Nummer ett: Hur kan man ha så dåliga uppföljningssystem som inte ser trendskiftningar.
Det är ju jätte viktigt att se dessa och att följa upp vad det beror på. Något som sagts på tv någon film som gått. Och att sedan följa upp det med riktade reklamkampanjer, fronta rätt varor osv.

Numer två: Det kostar inget att använda ett misstag som en marknadsföringsfördel.

-Jasså du la orden medans vi hade ett oannonserat specialerbjudande.
-Okej då får du det naturligtvis till det priset som står på din slutgilliga beställning.
-Och glöm inte att dagligen titta efter fler oannonserade special erbjudande till våra trogna webbkunder.
.
.

Record

Då är det bara att vi håller stenkoll på S@H sidan, och hoppas på att nån tabbar sig snart igen... ;D ;D
Friskt satsat, hälften vunnet..

Pekblom

SuperMario bör ha en liten guldstjärna som tipsade oss.

SuperMario

Hihihi! Tack! :D
Det har jag redan, på sätt och vis.
Titta under mitt alias, där står 'betalande medlem' (på prov än så länge) och en liten stjärna! ;)