[WIP] Von Ankas Pengabinge

Startat av Muede, 13 Januari 2015 kl. 21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

EpsilonEta

Citat från: Muede skrivet 23 September 2015 kl. 22:07
Så här blev det till slut. Eller i alla fall just nu.
Du har ju glömt djupmätaren! :o :)
Ser ricktigt bra ut! Fortsät så.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Muede

Citat från: EpsilonEta skrivet 24 September 2015 kl. 08:36
Du har ju glömt djupmätaren! :o :)
Ser ricktigt bra ut! Fortsät så.

Doh! Måste åtgärdas!

Citat från: Petersbror skrivet 23 September 2015 kl. 22:20
Helt sjukt bygge. Frågan har säkert kommit upp tidigare, men hur många bitar är det totalt?

Det är ca 13000 3001 i lbg. Sen plus allt annat.. kanske 35000 till 45000 bitar?
/ Muede

Peter S

Mamman79

Instämmer i kören, riktigt häftigt bygge  :)
Ska bli kul att se resultatet när allt är klart  ;D

Tektor

Riktigt läckert!
Bulldozern blev fin - bra Kalle Anka-känsla och bra grävkänsla!

Stigge72

På bilden från tidningen finns en hink som ser ut att hänga från en travers... :-P
(Jag vet, om man tittar på alla bilder i alla serier så kommer det finnas hur många saker som helst...)

För överigt håller jag med i hyllningskören!

Tektor

Det kanske har nämnts tidigare, men är första slanten med?

Muede

Citat från: Stigge72 skrivet 25 September 2015 kl. 12:39
På bilden från tidningen finns en hink som ser ut att hänga från en travers... :-P
(Jag vet, om man tittar på alla bilder i alla serier så kommer det finnas hur många saker som helst...)

Japp. Det är det som är lite kul. Man kan välja lite själv vad man vill bygga och ha med.

Citat från: Tektor skrivet 25 September 2015 kl. 21:45
Det kanske har nämnts tidigare, men är första slanten med?

De e klart att den kommer vara med till slut. Finns faktiskt utmärkt på ritningen var den skall stå på kontoret på  näst högsta våningen.
/ Muede

Muede

Och här kommer lite bilder på mina fina fraktlådor jag byggt.  :D
Källarplanet kommer fraktas i en egen låda då det är tilat på baseplates och inte snottat. (Kommer nog bygga om det nån gång så det följer samma standard)

2 sådana här lådor kommer det bli som rymmer framsidan respektive baksidan.

Sedan kommer bautalådan som rymmer allt annat förutom våningarna och källarplanet. Skall sätta på handtag och alltid se till att nån vänlig och stark swebrickare (Hej Barbaroux!  ;D) alltid är med mig för att hjälpa till och bära den på plats.

Och sedan har vi en halv billysbokhylla som inrymmer våningsplanen. Det kommer dock behövas en till för att rymma de totalt 12 våningarna.
/ Muede

ByggareDan

Rejäla och fina lådor du byggt ihop, vilket tyder på att bygget inte rivs i första hand.
Under bautalådan skulle du ju kunna skruva dit hjul, för enklare transport.

Svårt att förstå byggets storlek, är ju gigantiskt om man kollar in bilderna sen Danmarksutställningen och sen ser alla lådor som behövs för att flytta/transportera bygget.

/ByggareDan

Muede

Citat från: ByggareDan skrivet 08 Oktober 2015 kl. 22:36
Under bautalådan skulle du ju kunna skruva dit hjul, för enklare transport.

Det var ju riktigt smart!  :D Biltema here I come!
/ Muede

byStfn

Ska den här till Norrköping?

Muede

/ Muede

Tektor

Sjukt ambitiöst och roligt bygge - ska bli riktigt kul att se den i Visby!

shiftaltcmd