[WIP] Von Ankas Pengabinge

Startat av Muede, 13 Januari 2015 kl. 21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Gult funkar bra, alla vet att det är guld och pengar i valvet!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Joacim

Ser riktigt bra ut ju! Håller med Majkel lite lösa sedlar och kanske några lösa guldpengar, samt säckar!
.

Muede

Citat från: Majkel skrivet 07 September 2015 kl. 00:04
Ser bra ut! Gula slopes funkar bra också, kanske slänga in några sedlar?
Citat från: Joacim skrivet 07 September 2015 kl. 07:26
Ser riktigt bra ut ju! Håller med Majkel lite lösa sedlar och kanske några lösa guldpengar, samt säckar!
.

Blev ju bra!  :D
/ Muede

stej123

Blev riktigt snyggt! Längtar tills jag får se den IRL :)

Ichigo

Det ser riktigt bra ut! Jag älskar att du har Joakim badandes  bland slantarna.

Och idén är även klockren till andra skatter om man lägger till lite juveler och guldpokaler. Tex drakskatter, piratskatter och dylikt. Genidrag!

CopMike

Citat från: Muede skrivet 06 September 2015 kl. 23:28
Testade också att börja bygga ett pengahav av curved slopes i olika storlekar. Vad tycker ni? Ser det bra ut?
Man kanske kan piffa upp det genom att ha lösa tiles/pengar/säckar osv liggandes på?

Om jag inte missminner mig så var denna fråga uppe tidigt i ditt bygge:
Citat från: EpsilonEta skrivet 14 Januari 2015 kl. 13:13
Oj, vad stor. Även om du gör ett golv att lägga pengarna på kommer det gå åt en hel del guldbitar att täcka ca 60 x 100 studs.
Citat från: Muede skrivet 14 Januari 2015 kl. 21:31
Tänkte nog bygga ett fuskgolv en bit upp i bingen för att sedan täcka någon cm med 98138 i pearl gold. Sedan blanda upp med lite sedlar (3069bpx7) och annat smått och gott som typ 10169.

Ditt bygge är GRYMT! Jag är stum av beundran över hur du började bygga och har skapat en riktigt bra Moc, och att du fortsätter även efter den lilla upptäckten av konkurrens!
MEN - jag skulle verkligen vilja se innehållet i bingen enligt din första tanke - detta bygge förtjänar det! Visst, det kostar säkert mer men dessa finns att tillgå till hyfsade priser:
Qty: 8,784 (x5) Each: ~SEK 0.20
Qty: 5,300 (x500) Each: ~SEK 0.32
Qty: 5,500 (x500) Each: ~SEK 0.14
Qty: 278 Each: ~SEK 0.94
Qty: 414 Each: ~SEK 1.41 - SNOT
Qty: 335 Each: ~SEK 0.71
Qty: 1,594 Each: ~SEK 1.04
Qty: 1,224 Each: ~SEK 0.06

Skafte

Jag tycker annars det funkar bra med gult. Det är ju så det ser ut i tidningarna. Igenkänningsfaktorn blir högre liksom.

lingonfil

Citat från: Skafte skrivet 07 September 2015 kl. 13:02
Jag tycker annars det funkar bra med gult. Det är ju så det ser ut i tidningarna. Igenkänningsfaktorn blir högre liksom.

Håller mer. Bättre att det är likt seriealbumen än att det är likt "verkligheten".
Med lite sedlar juveler, säckar etc för att bryta upp det monotona så blev det ju skitbra.

AndersI

Citat från: Muede skrivet 07 September 2015 kl. 12:07

Ser helt OK ut, men varför inte lite studs här och där för att simulera enskilda mynt?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Odidoma

Vilken väg du än väljer angående gult/guld så är det imponerande bygge och jag är glad att du fortsatte med det. Även jag ser fram emot att se det irl! Väl klossat!

Lordflintstone

Upptäckte detta bygge i forumet inte förens nu, ( finns oändligt mycket här för en nob.)
Den kommer bli episk, och din framsida är skitmyckt finare en den andra. Som flera har sagt, utmaningen är att bygga efter sina förutsättningar, om inte någon annan med större plånbok får idén kanske Lego själva bygger något liknande.

Nextuz

Citat från: AndersI skrivet 07 September 2015 kl. 22:59
Citat från: Muede skrivet 07 September 2015 kl. 12:07

Ser helt OK ut, men varför inte lite studs här och där för att simulera enskilda mynt?
Beställa massa massa 1x1 round plate i gult? :)

Muede

Det blir bra. :D Men det tar tid.... :P
/ Muede