[WIP] Von Ankas Pengabinge

Startat av Muede, 13 Januari 2015 kl. 21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Muede

Arbetet med bingen går sakta men ganska säkert framåt. Är nästan helt klar med källaren och entreplan. Våning två är på god väg att bli färdig den med.

Här kommer en serie bilder på hur man kommer montera ihop alltihop sen.

Bild 15. Visar bara de olika delarna. ( Bottenplatta med källare, Vägg-ram, entreplan, våning 2 och marken framför bingen)

Bild 16. När bottenplattan och vägg-ramen på plats.

Bild 17. Första våningen. (Entreplan)

Bild 18. Andra våningen. (Ädla metaller)

Bild 19. Marken placerad framför bingen.

Bild 20. Framsidan placerad i utrymmet mellan väggram och mark.

Skall försöka se om man kan ladda upp lite närbilder på de olika våningsplanen sen.
/ Muede

Magnus den store

Fiffigt, men det ser skört ut i den skalan. Dock hör jag till kategorin som alltid överdimensionerar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Godtfred

Mäktigt med ett bygge som knappt får plats på matbordet.. Hur är hålet i golvet till vänster gjort, det är ju så runt?  Antar att golvbiten i själva hålet dras undan vid behov.

Joacim

Härlig säkerhetsvakt från Imperiet! ;D

Odidoma

Riktigt snyggt och hög  nostalgifaktor tråkigt att den inte kommer till Visby. Det känns som att den skulle kunna ställas ut i befintligt skick. Fortsätt gärna bygg och uppdatera, det uppskattas!

Muede

Citat från: Magnus den store skrivet 13 April 2015 kl. 12:12
Fiffigt, men det ser skört ut i den skalan. Dock hör jag till kategorin som alltid överdimensionerar.
Det är inte det stabilaste jag byggt, men med varsam hantering skall det nog kunna gå..  hoppas jag.. ::) ;)

Citat från: Godtfred skrivet 13 April 2015 kl. 12:43
Mäktigt med ett bygge som knappt får plats på matbordet.. Hur är hålet i golvet till vänster gjort, det är ju så runt?  Antar att golvbiten i själva hålet dras undan vid behov.
Det är byggt av 4 st 2339 som bildar själva hålet. Tänkte ta med ett våningsplan eller 2 på lunchträffen om allt klaffar, så kan du få kika närmare.

Citat från: Joacim skrivet 13 April 2015 kl. 13:24
Härlig säkerhetsvakt från Imperiet! ;D
Ja, jag tyckte dom hade ganska neutrala 50-talsvaktuniformer som jag siktar på. :)

Här kommer lite fler WIP-bilder:
/ Muede

Muede

Det tar sig. Nån som har mycket bricks i lime som dom vill bli av med? ;)
/ Muede

bitbrist

shutter

Ja det är ett mäktigt bygge!
Vill jag gärna se IRL.

Joacim

Har sett några av våningarna IRL på ett lunchmöte, kan säga att jag är mer imponerad av det verkliga bygget än av bilderna! Är ett så grymt snyggt och nice bygge!!!
Händerna i taket för det!!

Nextuz

Sockerbit

Imponerande bygge, blir kul att se det på något event i framtiden.

stej123

Magnus den store

Kul att se att du använder både lime och gult. Två färger som jag gömt längst bak bland mitt Lego.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!