Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Julsta 2014-2015

Startat av Sollan, 02 Januari 2015 kl. 15:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Sollan

Första helt klara huset till årets julstad. De gula bitarna från lugbulken kändes väldigt grälla i färgerna, så jag blev nästan glad att jag inte fick alla jag beställde.

Jag tycker inte om att ha bitar som känns oanvändbara så jag byggde det här huset med kompletterande sandblått för att dämpa ner lite.

Nextuz

De gula kändes lite Villekulla med den vita fina entrén :D

Dåligt med trädgårdsskötsel på baksidan. Någon som inte följer det överenskomna schemat? :P

Sollan

Citat från: Nextuz skrivet 02 Januari 2015 kl. 17:12
Dåligt med trädgårdsskötsel på baksidan. Någon som inte följer det överenskomna schemat? :P

Ja, den där baksidan är nog lite bortglömd, jag misstänker att det finns råttor där också. :D

Anders67

...men det finns en fin barnvagn på baksida, en sån där klassisk från 50-talet.
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Nextuz

Citat från: Sollan skrivet 02 Januari 2015 kl. 17:42
Citat från: Nextuz skrivet 02 Januari 2015 kl. 17:12

Ja, den där baksidan är nog lite bortglömd, jag misstänker att det finns råttor där också. :D

Ahh.. just de.. kissen ligger o lurpassar :D

Majkel

Trivsamt bygge. Den där oranga är verkligen bright, lite svåranvänd och risken är att det blir villa villerkulla över det hela. Jag gillar ogräset :) inte i verkligheten... Men såhär. Och barnvagnen kommer jag att låna

Sockerbit

Snyggt, tycker färgerna funkar. Fin entré.

Sollan

Tack :)

Nu är ett till hus nästan klart. Här är nedervåningen.

Jag hade inte tänkt inreda det, bara göra gardiner som kunde ses utifrån men när man börjar inreda är det svårt att sluta.

Här är entrén från insidan. All inredning går i vitt och blått för att......ja för att jag gillar väldigt ljusa våningar och blått är en favoritfärg.

Lite modern konst är alltid kul. I alla fall när det gäller Lego.

Här är (nästan) hela nedersta våningen. Till höger finns plats för trappan som hänger ihop med våning 2. En balkong som nås från våning två finns också med.

andreaseldh

Wow! Eller på svenska: Jag är mållös!

Nextuz

Ohh herre :D
Det är ju alldeles, alldeles... alldeles underbart :D

Akhkharu

Tie Fighter

Jag älskar dina inredningar!

RG

Sollan

Oj,så roligt! Tack för alla snälla kommentarer. (plötsligt blev jag så danssugen, är det bal någonstans? :D)

Här är våning 1½

Det blev ett etage hus. Lite inspirerat av höghuset här i Björkhagen (ja, vi har bara ett, men det har väldigt trevliga halv-etage!)

Köket hamnade inte så praktiskt, men vad gör man om man vill ha mycket utrymme i nedervåningen. Jo,man kompromissar.

Jag var sugen på att använda de få bitar i light aqua jag har, det temat kommer ha en försiktig fortsättning på andra våningen.

Trappan till våning två sitter fast på det våningsplanet. 

(en växt har blivit nedtappad till våning ett ser jag, det är dilemmat med att bygga så här!)

Anders67

Mycket fint, bordet på nedervåningen var särskilt spännande form på, snyyygt. Gillar att det är så vitt, känns väldigt morernt.
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien