LEGO Marvel Superheroes UCS Avengers Helicarrier

Startat av o0ger, 22 November 2014 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: shutter skrivet 17 December 2014 kl. 21:14
Hittade en stillbild på youtube på det som påstås vara denna.
Själv tror jag på det när jag ser det...

Länk?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MartinAberg

Om det är minifigskala är den sjuuuukt stor!

shutter

Citat från: MartinAberg skrivet 17 December 2014 kl. 21:34
Om det är minifigskala är den sjuuuukt stor!
Japp. Men därigenom faller det på sin egen orimlighet.
Själv tycker jag bilden föreställer en plastbyggmodell i lego-imitation i microskala...

o0ger

Ja, det där är en MOC. Det är inte så den kommer se ut.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Det tycks vara den här bilden som är grunden till spekulationerna. Inte för att jag kan se något, men det är definitivt något betydligt mindre än den MOC som visas under större delen av videon...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

o0ger

Precis, och det kommer nog inte vara minifig-skala.

shutter

Citat från: Muede skrivet 17 December 2014 kl. 22:36
Är det inte denna som stillbilden visar?

https://www.youtube.com/watch?v=UfaMxquCRa8
Om jag förstår det rätt visar min länk, stillbilden, den först versionen av Helicarrier och filmklippet visar den ombyggda versionen med kanoner, efter nya filmen Winter Soldier.
Framtiden får utvisa vad sen LEGO verkligen lanserar. Jag tycker själv att bilden som väckt upphov till ryktet är att göra en höna av en fjäder. Om det sedan verkligen finns andra läckor som belägg för en USC Helicarrier är det en annan sak. Bygget i filmklippet är byggt av 15.000. bitar.

Mirandir

Legobloggen: http://legobloggen.com

ByggareDan

Ser ju ut att vara en rejäl bjässe, men priset lär ju inte vara nådigt i Sverige runt 3300-3600kr är min gissning.
Alltid när jag ser dessa största lite udda dyrare modeller börjar jag fundera om det finns en marknad, men uppenbarligen gör det ju det annars hade man ju inte producerat dessa set.
Kan ju iofs vara så att man nästan går back på dessa set men man har dom i sitt sortiment för att visa vad man kan och till viss del skrämma konkurrenterna.

Jag gillar ju den nya rödorangae tjejfrisyren

/ByggareDan

Risgrynsgrot

Rent spontant - inte så jättestor som jag trodde 3000 bitar skulle vara. Antar att väldigt många av bitarna är för inre support, dock.

Tråkiga minifigurer, Black Widow och Hawkeye har vi redan fått/kommer få, och Nick Fury har vi redan en variant av. Bävar inför det svenska priset..