är det svårt att driva BL butik??

Startat av tillevinken, 05 November 2014 kl. 20:19

Föregående ämne - Nästa ämne

tillevinken

hej jag tänkte fråga hur komplicerat och krävande är det att ha en egen butik på Bricklink? :)
Ingenting är omöjligt, bara lite svårare att utföra!

Eigenbrötler

Citat från: tillevinken skrivet 05 November 2014 kl. 20:19
hej jag tänkte fråga hur komplicerat och krävande är det att ha en egen butik på Bricklink? :)

Krävande? beror på storleken, jag är rätt liten och ligger på ca 10000-15000 bitar, och säljer lite bitar lite då och då, en kul grej, kanske kräver några timmars jobb per vecka som mest. men jag har rätt ont om tid så jag har medvetet valt att hålla min butik liten.
samt att jag partar bara ut nya set, så att lägga in bitarna i butiken är inte så tidskrävande.

ORDNING, är A och O för att smidigt kunna packa ordrar, ha ett bra system över vart bitarna finns, så du slipper gräva i mängder av bitar.

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

tillevinken

ja det är ju inget stort jag kommer att driva, min kommer nog va bra mycket mindre än din. men har ett sådant överflöd av bitar som jag verkligen inte använder och inte kommer använda. jag håller tillfullo med om att ordning är A och O! 
jag hitta faktiskt en del trevliga bitar hos dig igår som jag beställde ;)
Ingenting är omöjligt, bara lite svårare att utföra!

andreaseldh

Annars har vi ju en köp-och-sälj-avdelning för betalande medlemmar. Jag skulle rekommendera att du kollar det alternativet först (men allra först måste du ju förstås betala medlemsavgiften).

Ashman

Citat från: Eigenbrötler skrivet 05 November 2014 kl. 20:52

Krävande? beror på storleken, jag är rätt liten och ligger på ca 10000-15000 bitar, och säljer lite bitar lite då och då, en kul grej, kanske kräver några timmars jobb per vecka som mest. men jag har rätt ont om tid så jag har medvetet valt att hålla min butik liten.
samt att jag partar bara ut nya set, så att lägga in bitarna i butiken är inte så tidskrävande.

ORDNING, är A och O för att smidigt kunna packa ordrar, ha ett bra system över vart bitarna finns, så du slipper gräva i mängder av bitar.
Eigenbrötler, hur mycket betalar du till BL? Är det en procentsats? Det skulle förklara varför vissa butiker vill att man kontaktar dem utanför BL om man vill beställa mer.

Gick igenom en leverans från Eigenbrötler idag och kan intyga att har ordning på bitarna. Allt var perfekt sorterat i småpåsar till skillnad från vissa butiker då 1000 bitar kan ligga i en och samma påse.

Eigenbrötler

Citat från: Ashman skrivet 07 November 2014 kl. 18:19
Citat från: Eigenbrötler skrivet 05 November 2014 kl. 20:52

Eigenbrötler, hur mycket betalar du till BL? Är det en procentsats? Det skulle förklara varför vissa butiker vill att man kontaktar dem utanför BL om man vill beställa mer.

Gick igenom en leverans från Eigenbrötler idag och kan intyga att har ordning på bitarna. Allt var perfekt sorterat i småpåsar till skillnad från vissa butiker då 1000 bitar kan ligga i en och samma påse.

Tre procent i avgift för sålda bitar, betalas när man uppnått tio dollar i avgift.

Tack för ditt utlåtande, alltid kul med nöjda kunder.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀