[Utmaning: Rymdskepp] Halmstead P.O.D. Mk VII

Startat av Teabox, 12 Oktober 2014 kl. 17:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Som inspektör och sändebud behöver Trev Bos ett snabbt skepp att ta sig snabbt ifrån moderskeppet ut till de olika baserna. En "Halmstead P.O.D. Mk VII" tjänar hans behov väldigt väl. Den är snabb, lätt utrustad och kräver ingen större plats för att kunna landa.

Längd: 8,36 meter

Bredd: 6,24 meter

Här har Trev Bos precis landat inför en inspektionsrunda.

Gideon

Riktigt snyggt, och grymt bra fotat! Hur har du fått det att sväva så på de första bilderna?? Välplacerad stötta och bra kameravinkel eller digitala tricks...?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

EpsilonEta

@Gideon Det syns ett stöd i mitten av skeppet på översta bilden.

Snyggt skepp! Det ser också ut att vara strömlinjeformat för atmosfärsflygning (vilket är logiskt eftersom de är ett transportskepp för korta avstånd).
Är det gjort för överljudsfart i normal atmosfär? Det ser ut så med de där motorerna.
Har den några vapen? Något sticker ut ovanför motorerna.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Kvarnbacka

Väldigt snyggt! Kul att fler väljer att bygga små personskepp.

EpsilonEta

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 12 Oktober 2014 kl. 18:14
Det är för att de små skeppen blir klar först :D

Nä, jag håller med. Om folk bara gjorde stora skepp skulle vi inte få mycket aktivitet här. (Fast det blir förhoppningsvis några SHIP här någon gång)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Gideon

Citat från: EpsilonEta skrivet 12 Oktober 2014 kl. 18:09
Syntes inte mer än att det var först nu på datorskärmen jag kunde se det :)

Små personskepp är helt klart en bra idé om vi vill ha detta projekt fokuserat på karaktärerna. Storleksmässigt är de ju jämförbara med de små/medelstora viggar som används flitigt i GoH för att berätta våra historier (även om jag inte är så bra på den biten...)
Flickr   Instagram

Teabox

Tack för komplimangerna :)

Korrekt. Det är två genomskinliga 2x2 round bricks som håller upp den.

Är det gjort för överljudsfart i normal atmosfär?
Klart den är :P

Har den några vapen? Något sticker ut ovanför motorerna.

Ja, de två mindre rören vid sidan av cockpiten är tänkta att vara vapen. Vapnen är där så att man inte är helt försvarslös ifall man kommer under attack. Dock är skeppet är inte tänkt att användas i strid egentligen. Primära vapnet är att flyga ifrån fiende :)

Citat från: EpsilonEta skrivet 12 Oktober 2014 kl. 18:34
Det är för att de små skeppen blir klar först :D

Precis :) Men ett större skepp är i planerna (och ett SHIP är i drömmarna) :)

Anders67

Fint skepp och med maffiga motorer, nu måste jag få tummen ur och bygga något till min figur, måste skaffa lite poäng!

bileam

Är det bara jag som läser Halmstad varje gång? ???

Snyggt skepp, gillar speciellt när det presenteras med lite bakgrund!

Teabox

Citat från: bileam skrivet 13 Oktober 2014 kl. 11:17
Är det bara jag som läser Halmstad varje gång? ???

Skeppet är döp efter en stad som existerade för länge sen, men namnets stavning har dock blivit lite förvanskat under tiden som gått :)

EpsilonEta

Du råkar inte ha en bild rakt från sidan? Då kan jag lägga in skeppet i en storleksjämförelse (finns bara ett annat skepp än men det blir nog fler eftersom).

Teabox

Citat från: EpsilonEta skrivet 13 Oktober 2014 kl. 13:13
Du råkar inte ha en bild rakt från sidan? Då kan jag lägga in skeppet i en storleksjämförelse (finns bara ett annat skepp än men det blir nog fler eftersom).

Nej. Ska se om jag hinner fixa en under veckan (kanske framåt helgen). Någon specifik bakgrundsfärg som efterfrågas? Svart?

EpsilonEta

Det är ingen brådska. Det finns som sagt inte många skepp att jämföra med än.
Bakgrunden kommer jag att redigera bort så det är bra om det är viss kontrast (din blå fungerar bra, alt. vitt eftersom jag har vit bakgrund i grafen)
Om du kommer ihåg kan du ju ta ut Trev.

Gideon

Citat från: Teabox skrivet 12 Oktober 2014 kl. 17:01

Hur gjordes denna uträkning förresten? Har du följt någon standard för hur stor en minifig/stud är?
Flickr   Instagram

Teabox

Citat från: Gideon skrivet 13 Oktober 2014 kl. 14:21
Citat från: Teabox skrivet 12 Oktober 2014 kl. 17:01

Hur gjordes denna uträkning förresten? Har du följt någon standard för hur stor en minifig/stud är?

Tänkte att Trev Bos är ca 1,9 meter lång och ifrån det räknade ut att en stud är 0,38 meter.

Exakta dimensioner på skeppet är inget jag bryr mig om egentligen. Angav det enbart för att utmaningen kräver att längd anges. :)