Tävling: Staden vi byggde

Startat av Skafte, 08 September 2014 kl. 14:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Som delaktig/ansvarig i city CB så är det bra om man följer den standard som Legos egna modulhus kör med, det innebär att trottoaren börjar med 1 stud bred trottoarkant LBG, följt av 5-7 studs mörkgrå DBG trottoar!
På uppsala är tanken att ha två modulhus utställningar, en med moduverse och en öppen/fri med baseplate och vanliga road plates!

SvanteOlof

Citat från: dalle skrivet 10 September 2014 kl. 15:10
Viktigast för SvanteOlof om denne vill vara med i tävlingen är att bli medlem i föreningen.

JA
ordvits: studsmatta = 4186

Skafte

BeardedNerd

Spännande! Jag fick just en idé till ett hus, frågan är bara hur lång tid det tar att genomföra.

lingonfil

o0ger

Ska man tolka det som att alla bidrag är välkomna till Uppsala? Eller ska de anmälas redan nu?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

humlan

Citat* Bara nya byggen som inte visats förut (tyvärr för de många fina hus som dykt upp på sistone... Bygg ett grannhus!)

Hur länge efter man lämnat in sitt tävlingshus får man börja spamma ut den på blogg/fb/osv? Ska man vänta en sväng, eller tuta och köra?  8)
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Stigge72

Citat från: humlan skrivet 27 September 2014 kl. 14:30
Citat* Bara nya byggen som inte visats förut (tyvärr för de många fina hus som dykt upp på sistone... Bygg ett grannhus!)

Hur länge efter man lämnat in sitt tävlingshus får man börja spamma ut den på blogg/fb/osv? Ska man vänta en sväng, eller tuta och köra?  8)
Det är väl egentligen mest för AFOL vs AFOL, där man inte ska avslöja vem som byggt vad, men vänta på ett svar från officiellt håll för säkerhetsskull. ;)

Skafte

Citat från: o0ger skrivet 25 September 2014 kl. 22:39
Ska man tolka det som att alla bidrag är välkomna till Uppsala? Eller ska de anmälas redan nu?

Så här blir det: Bara pristagarna i tävlingen är garanterade plats i City-layouten i Uppsala. Tänk om 40 pers kommer med sina kåkar, då kanske det blir trångt. I mån av plats får andra hus som kommer med till Uppsala också stå i utställningen, annars till beskådan i våra privatare avdelningar av Grand.

Citat från: humlan skrivet 27 September 2014 kl. 14:30

Vänta! Det här är ju en tävling för forumet och föreningen, så det är här era byggen skall synas! Ett bra bygge som läggs upp någon annanstans kan få många (visserligen välförtjänta) positiva kommentarer där, vilket kan påverka röstningen. Lägg lite tid på att bygga så bra som möjligt och också berätta något om huset i foruminlägget. En kul historia kan vara avgörande för var rösterna hamnar!

jalex

Citat från: Skafte skrivet 01 Oktober 2014 kl. 00:11
Så här blir det: Bara pristagarna i tävlingen är garanterade plats i City-layouten i Uppsala. Tänk om 40 pers kommer med sina kåkar, då kanske det blir trångt. I mån av plats får andra hus som kommer med till Uppsala också stå i utställningen, annars till beskådan i våra privatare avdelningar av Grand.

Om man i tävlingen blir en av pristagarna, är det då tänkt att ens bygge då ska vara med i Uppsala, eller är det valfritt? Jag är själv inte säker just nu på om jag kommer kunna komma på utställningen i Uppsala, så jag undrar om tävlingen så att säga är är helt förankrad till Uppsalautställningen?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Skafte

De tre främsta i omröstningen vinner, oavsett om de kommer till Uppsala eller inte. De högst placerade bidragen som är med i Uppsala men inte kommit på plats 1-3 får också pris. Se förstaposten!  :)

Givetvis vore det kul om vinnare som inte kan komma ändå kan skicka sina kåkar med någon till utställningen!

Mizar

Förstår jag allt rätt? Att det är här som tävlings bidragen ska läggas upp? Annars får ni gärna rätta mig.

Skafte

Citat från: Mizar skrivet 15 Oktober 2014 kl. 14:41
Förstår jag allt rätt? Att det är här som tävlings bidragen ska läggas upp? Annars får ni gärna rätta mig.

Japp, i den här tråden! Sen kommer jag göra en ny tråd för röstning där alla bidrag kommer synas sida vid sida!

Ozp

Leifs kiosk

Varje stad med självaktning måste ha en kiosk.
Detta är den anrika Leifs kiosk, som har funnits så länge invånarna i staden kan minnas.
Vem Leif var är sedan länge glömt. Hit går man för att köpa tidningen eller ta en snabb korv på stan.
Baksidan av kiosken har blivit tillhåll för staden ungdomar.

andreaseldh