Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Joes Garage

Startat av o0ger, 05 September 2014 kl. 17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Detta är Joes Garage. Jag tror Joe står där inne och svetsar på ett motorblock eller nåt. Han bor en trappa upp. Med sin fru och barn. Jag tror att de bor i någon amerikansk förort.

Just nu slåss jag med det faktum att jag har för lite tid att bygga allt det jag vill. Jag har en massa idéer. Det här bygget är lite annorlunda för mig eftersom det gick ganska fort från idé till resultat. Jag har bara använt bitar jag hade hemma. Känns bra att kunna göra så. Det har tagit två år, men nu har jag nog ett bra bassortiment :)

Detta bygge började med att jag ville använda 6155 som garagedörr, och sen växte resten av huset upp runt det. Det blev en utmaning eftersom det visade sig att 6154 inte finns i svart. Men det blev rätt bra ändå. Jag har också såklart inspirerats mycket av Jalex byggen. Hoppas han inte tycker att jag har snott hans koncept :)

Nu måste jag bygga lite mer rymdskepp tror jag...
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Odidoma

Snyggt! Andra byggen är till för att inspireras av annars utvecklas man inte som byggare. Jag tycker du har fått till en bra känsla i bygger, inte svårt att föreställa mig Joe skrota runt där inne. Bra färger också!

Anders67

Härligt bygge, bra färger och midiskalan är läcker, grodorna på takutkastet är så nice.
Gillar grejerna på taket, vattern cisternen, etc.
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Mikael Sol

Snyggt. Gillar skidorna. Min farsa jobbade på däckverkstad i 30 år.

TheKMF

Supersnyggt!

Jag blir grön av avund.

swestar

Bra klossat, Verkligen sköna lösningar för brandutrymningsvägen? baktill.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

EpsilonEta

Snyggt bygge men vad är det för små kuber som ligger här och var? (3st och en avlång)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

o0ger

Tack ska ni ha allihop! Jag valde en del mellan olika färger men det kändes som att det här funkade bra. Det gick åt många mörkröda bricks och plates från Fire Brigade.

Citat från: EpsilonEta skrivet 05 September 2014 kl. 18:29
Snyggt bygge men vad är det för små kuber som ligger här och var? (3st och en avlång)

Det är Modulex tiles 1x1 och 1x2. Mx1011A och Mx1021A.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Riktigt snyggt bygge med kreativ användning av bitar. Ser mysigt ut i verkstaden... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

andreaseldh

Alla andra har redan uttryckt exakt samma beröm som jag ville ge, så det får väl räcka med en klassisk +1 från min sida!

jalex

Snyggt! Mysigt litet bygge med lagom mängd detaljer. Gillar! Och det är bara roligt när någon har inspirerats av mina byggen.  :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

o0ger

Citat från: andreaseldh skrivet 06 September 2014 kl. 02:21
Alla andra har redan uttryckt exakt samma beröm som jag ville ge, så det får väl räcka med en klassisk +1 från min sida!

åh nej, bara ett plus ett. ;)

Citat från: jalex skrivet 06 September 2014 kl. 17:04
Snyggt! Mysigt litet bygge med lagom mängd detaljer. Gillar! Och det är bara roligt när någon har inspirerats av mina byggen.  :)

Det där med lagom mängd detaljer kan vara svårt. Det kan lätt bli för mycket. Kul att du gillar det!

Myko

Konflikten i min hjärna över skala och storlek är svindlande.

Sollan

Snyggt! Många roliga detaljer. Den slitna rappningen ger karaktär!