Tonvis med 2015-set läckta (inga bilder)

Startat av BeardedNerd, 28 Augusti 2014 kl. 17:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Citat från: mechamike skrivet 17 September 2014 kl. 12:09
Citat från: o0ger skrivet 17 September 2014 kl. 12:03
Jag gillar plogbilen med flak

Väldigt mycket Unimog över den.. Plogen är det en ny bit?

Diggar plogbilen också. Ingen bit jag känner igen. Väldigt intressant iaf.

Memmla

Citat från: ByggareDan skrivet 17 September 2014 kl. 11:21
Citat från: Memmla skrivet 17 September 2014 kl. 11:01
Citat från: Risgrynsgrot skrivet 17 September 2014 kl. 09:28
Här har ni: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:NdJRr5IJKDMJ:imgur.com/a/zTsqH+&cd=7&hl=en&ct=clnk&gl=us

Alltså, City bilen med bajamajan..  ;D

Mmmm gillar ju också den skarpt. Det jag tycker är lite synd bara att ambulans/räddningspersonal är underprioterat hos Lego om man jmf med polis och brandkår.
Gillar ju också dom olika bygg/vägarbetar maskinerna.

/ByggareDan

Kan bara hålla med, jag gillar City men det blir ganska snabbt en överrepresentation av poliser eller brandmän bland minifigsen. Sen skulle det vara kul med mer byggnader och vanligt stadsrelaterat som inte bara är fordon.  :)

andreaseldh

Kwagge

Inte mycket roligt ...

Technic Le Mans bilen klart bäst!

janimakaj

Unless you try, you will not know if it works! ;)

Nextuz

Citat från: Kwagge skrivet 17 September 2014 kl. 23:09
Inte mycket roligt ...

Technic Le Mans bilen klart bäst!

Ja den var galet galet tuff :D

shutter

Citat från: andreaseldh skrivet 17 September 2014 kl. 14:18
Min favorit är nog City-bulldozern
Bulldozern blir det köp på. Gillar skalan på denna. Den förra stora gick fetbort.
Gillar byggtemat i år över lag, liksom räddningstjänsten. Polistemat var rätt simpla byggen.

shutter

plogbilen är alla gånger sprungen ur en Unimog och blir nog ett köp till staden ;D
sidan med bilderna är igen spärrad så länken är värdelös.

Risgrynsgrot

3 LEGO the Movie-set ...

https://www.youtube.com/watch?v=e4hXFl2ICVI

Setet med double-decker couch och 5 fantastiska minifigurer kan nog vara ett av de bästa seten på mycket länge.  8)

BeardedNerd

Uppenbarligen har Lego bytt strategi från att bara ha de eftertraktade figurerna i dyra set. Själv kommer jag att köpa båda Unikitty-seten. Unikitty passar i alla scener.

Nextuz

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 28 September 2014 kl. 22:16
3 LEGO the Movie-set ...

https://www.youtube.com/watch?v=e4hXFl2ICVI

Setet med double-decker couch och 5 fantastiska minifigurer kan nog vara ett av de bästa seten på mycket länge.  8)

Ny bit oxå väl?... 2x2 plate med 3 studs :)

Larry Lars

Citat från: Nextuz skrivet 29 September 2014 kl. 02:11

Inte säker på vad du menar. Gissar att du syftar på att soffans sittplatser ser ut att ha 2x2 plate med 2 studs.
Tror nog att det är skarvarna som syns dåligt på fotot. Kolla reflektionen i ryggstödet så ser du skarvar mellan tile och plate.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Stigge72

Citat från: Larry Lars skrivet 29 September 2014 kl. 07:31
Citat från: Nextuz skrivet 29 September 2014 kl. 02:11

Inte säker på vad du menar. Gissar att du syftar på att soffans sittplatser ser ut att ha 2x2 plate med 2 studs.
Tror nog att det är skarvarna som syns dåligt på fotot. Kolla reflektionen i ryggstödet så ser du skarvar mellan tile och plate.
Jag tycker de ser ut att vara typ 2x1,5. Ungefär som 32028, fast helt slät iaf på ovansidan.
Kanske ser undersidan ut lite mer som 30586?

o0ger

Nej, det är som Larry Lars skriver. Kolla reflektionen i soffans ryggstöd som sagt.

Däremot verkar det som att det är två st 1x1 round plate med ihålig stud i svart på Batmans bössa.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Citat från: o0ger skrivet 29 September 2014 kl. 12:27
Däremot verkar det som att det är två st 1x1 round plate med ihålig stud i svart på Batmans bössa.

https://www.flickr.com/photos/tormentalous/15382283922/

Ja! Mycket välkommet.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!