Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Identifiera minifigurer

Startat av Ola, 22 April 2010 kl. 20:15

Föregående ämne - Nästa ämne

stegu

Mina planer på att bygga en batteridriven portabel röntgenapparat för att scanna påsarna har jag lagt på is. (Det visade sig vara olagligt att bygga röntgenkällor och använda dem ute bland folk utan licens. Pfft.) Jag klämmer på påsarna i stället - det tar inte så himla lång tid trots allt. Man blir inte enbart utstirrad och betraktad som konstig, man får en del nyfikna och glada kommentarer också, och ibland får man trevligt sällskap. En gång fick jag till och med hjälp av en expedit att klämma. Hon hittade fén/älvan i serie 7 åt mig.

Sirre

Citat från: TheFritz skrivet 26 Mars 2013 kl. 20:17
Jag köpte ett gäng serie 1 och de har två streckkoder.

Köpte du dessa nyligen? Finns s1 och s2 kvar i någon butik ännu?? :o

Jag använde mig också av streckkoderna när s1 och s2 kom ut, men när s3 kom och de hade bytt ut streckkoden mot de betydligt svårare bumparna så gav jag snabbt upp idén att försöka identifiera alla figurerna. Särskilt, som någon påpekade, när bumparna skiljer sig åt för olika batcher, vilket jag surt fick erfara då jag fann flera olika batcher i samma butik... (snacka om förvirrande!)
Nuförtiden köper jag antingen en hela låda eller så tvingas jag klämma mig fram till de som jag saknar. :)

Här i Japan blev jag dock tillsagd i en varuhusliknande butik att de inte ville att jag skulle stå där och klämma, vilket dock är den enda gången jag har fått höra det. I Legos egna butiker här har de inte brytt sig ett dugg!

mechamike

Citat från: stegu skrivet 28 Mars 2013 kl. 00:21
Mina planer på att bygga en batteridriven portabel röntgenapparat för att scanna påsarna har jag lagt på is. (Det visade sig vara olagligt att bygga röntgenkällor och använda dem ute bland folk utan licens. Pfft.)

Ibland förundras man över den fientliga inställningen till teknik, inte konstigt att utvecklingen av atomdrivna personbilar har klingat av.. Amish fasoner!

Men som sagt "klämma påse" är något som för människor samman och ett bra sätt att identifiera en Swebrickare på vift..
?

Vibora

Citat från: mechamike skrivet 28 Mars 2013 kl. 08:13
Men som sagt "klämma påse" är något som för människor samman och ett bra sätt att identifiera en Swebrickare på vift..
+1
Vuxna män klämmer påse tillsammans!

marpe

Är inte hela grejen att det ska vara lite överraskning?
En hög dubbletter är väl inget att bli missnöjd för. Tvärtom. Jag utbrister
- Jippi! Köpa mer LEGO!

Mitt bästa tips är att välja de varuhus som patrulleras av swebrickare och välja riktigt skrynkliga påsar.

Pekblom

I går försökte min son klämma fram järnmannen (Batel Mec) men fick två monster krigare (Alian Avenger) vi hade inga koder med men jag kunde se att de var två likadana. Nu när vi tittar på koderna på internet ser vi att även om vi haft det med så är det svårt. Dessutom stämmer inte riktigt dessa koder som vi hittade på nätet. Så jag låter bli att länka till dem.
Citat från: marpe skrivet 28 Mars 2013 kl. 09:11
Är inte hela grejen att det ska vara lite överraskning?
Absolut min åsikt. Det är lite kul att inte veta vad det blir. Men grabben har lite tajtare ekonomi så han är lite mer noga. Dessutom häll det honom sysselsatt medans jag handlade :)

TheFritz

Sirre:

Jag köpte i en butik i Örebro som ligger på nedersta planet i "Träffpunkt" huset, de hade massvis av serie 2,3,4,5,6,7,8,9 kvar när jag var klar!

Sirre

Citat från: TheFritz skrivet 29 Mars 2013 kl. 02:51
Sirre:

Jag köpte i en butik i Örebro som ligger på nedersta planet i "Träffpunkt" huset, de hade massvis av serie 2,3,4,5,6,7,8,9 kvar när jag var klar!

Åh, Örebro, typiskt! Så långt bort....

TheFritz

Citat från: Sirre skrivet 31 Mars 2013 kl. 18:53
Citat från: TheFritz skrivet 29 Mars 2013 kl. 02:51
Sirre:

Åh, Örebro, typiskt! Så långt bort....

Är tyvärr inte i Örebro så ofta, annars hade jag gärna köpt med. Men du kan ju ta en långresa och besöka brixit, ebrix och klossbutiken då också :-) den butiken jag var på har mycket lego, även lite äldre set typ dino, pop mm mm

Även leklådan i Karlskoga brukar ha lite äldre set och samlarfigurer, men längesedan jag var där nu.

Anders67

LEGO Minifigure Series 9 Plumber Nr 16

Anders67

LEGO Minifigures Series 9 Ceasar Nr 5

Anders67

LEGO Minifigures Series 9 Alien Avanger Nr 11