MOC 6890 Cosmic Cruiser

Startat av swestar, 26 April 2014 kl. 23:53

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

insurrection

Snyggt som alltid, roligt med den löstagbara motor-cockpiten, även om den ur ett rent rymdskeppsdesign-perspektiv känns som en helt obegriplig konstruktion  :)

AndersI

Om man tänker sig att den vingförsedda delen behövs för att landa på en planet med atmosfär, så är den löstagbara delen en perfekt rymdmoped för att hoppa mellan närliggande rymdstationer.

Jag gillar den!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Roger Brickjet

Nu har jag äntligen lite kritik på ett av dina byggen ;) Jag älskar verkligen originalsetet och har det fortfarande ihopbyggt. Jag tycker du fångat formen otroligt bra, mycket mer spännande än originalet men färgsättningen är lite grå :) Skulle hellre sett den i neo cs eller med mer grebles men annars grym, bra jobbat!

andreaseldh

Underbart med en modern variant av ett klassiskt set, jag har försökt få igång ett intresse för samma sak med Technic:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=6739.0

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

lingonfil

Jag tycker det är ruggigt läckert att cockpiten är avtagbar och fungerar som scooter.

Det vore häftigt om man kunde fortsätta att bygga andra skepp till samma cockpit. Eller tvärtom så att det fanns en annan variant cockpit som passade till samma skepp.