[MOC] Volvo 240, 4 pluppar bred

Startat av jalex, 16 April 2014 kl. 12:34

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Efter att ha drömt mig tillbaks till tiden då min familj hade en Volvo 240 på 80/90-talet fick jag inspiration till att försöka bygga en 4 pluppar bred Volvo 240. Jag försökte få med så många detaljer som möjligt, och få måtten att matcha ungefär måtten på en Volvo.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

mechamike

Wow!! Det där var ju väldigt snyggt klossat! (o fotat)
?

Skrytsson

Jättefin! Gör mig sugen på att försöka bygga min pappas Volvo 945.

Lundgren

Fantastisk!

(Min första bil var en Volvo 244 turbo! då var man cool när man var 16!)

Jonsson

Men ruskigt snyggt klossat! Har själv varit sugen på att bygga en 240 (DTM) i lite större skala - nu blev ju inte suget mindre!

:) :) :)

Tie Fighter

shutter

Gideon

Hög igenkänningsfaktor, bra jobbat!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

andreaseldh

Wow! Extremt porträttlikt, säger man så om en bil? Och vilka fiffiga vindrutetorkare! Hur är dörrhandtagen gjorda, en 3069b utsjkuten en fjärdedels knopp?

Roger Brickjet

Grymt snygg och bra byggd! Skalan kanske inte passar helt men jag skulle vilja se den utanför TV-butiken med lite "rost" och "bucklor" och kanske något däck som fattas! :)

Nextuz

Ja jädra mig vad cool :)
Riktigt snyggt med stötfångarna som rundar ut på sidan :D

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

jalex

Tack för alla trevliga kommentarer!  :D

Citat från: Skrytsson skrivet 16 April 2014 kl. 13:12
Jättefin! Gör mig sugen på att försöka bygga min pappas Volvo 945.

Ja gör det! Vore intressant att se en version från dig!

Citat från: Jonsson skrivet 16 April 2014 kl. 13:46
Men ruskigt snyggt klossat! Har själv varit sugen på att bygga en 240 (DTM) i lite större skala - nu blev ju inte suget mindre!

:) :) :)

Det tycker jag du ska göra! Jag försökte själv att bygga en 6 pluppar bred Volvo, men den blev inte så bra som jag ville... Ofta är det att proportionerna, som hjul och fönster, inte blir rätt.

Citat från: andreaseldh skrivet 16 April 2014 kl. 16:24
Wow! Extremt porträttlikt, säger man så om en bil? Och vilka fiffiga vindrutetorkare! Hur är dörrhandtagen gjorda, en 3069b utsjkuten en fjärdedels knopp?

Japp det stämmer! :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

andreaseldh

Citat från: jalex skrivet 16 April 2014 kl. 23:32
Jag försökte själv att bygga en 6 pluppar bred Volvo, men den blev inte så bra som jag ville... Ofta är det att proportionerna, som hjul och fönster, inte blir rätt.
Själv är jag ganska nöjd med min Hundkoja, som jag byggde sedan jag tyckte att hjulen 6014bc03 och skärmarna 50745 var väldigt lika Hundkojans egna från 1980- och 1990-talen. Och klossen 6091 var ju perfekt för kojans rundade former. För att den skulle få bra proportioner med dessa förutsättningar fick den bli 8 knoppar bred. Folkabubblan bakom blev mindre lyckad.

Fler bilder finns:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=5445.msg116365#msg116365

Illuwatar

Riktigt snyggt byggt - och man känner igen den direkt... :) Äldre Volvo borde vara tacksamma att avbildas i Lego då de är så fyrkantiga frå början...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se