Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Three Armed Sloth

Startat av o0ger, 21 Mars 2014 kl. 16:53

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Det här är en strids-rustning av typen "Three Armed Sloth". Rustningen erbjuder, förutom skydd mot kulor och splitter, även ökad styrka, snabbhet och balans. Monterad baktill sitter en robot-arm som kan utrustas med olika tillbehör. Just den här rustningen är bestyckad med ett Anti-Armour-Vibro-Sword som kan skära genom pansar, betong och sten som om det vore papper. I andra änden sitter en motvikt med en för tillfället monterad dubbelpipig Auto-Target-Anti-Personell-Rail-Gun.

Rustningen översätter rörelser i bärarens högerarm och matchar rörelsen i realtid. Armen är kopplad direkt till nervsystemet och matas med samma impulser som bärarens egen arm direkt från hjärnan.

För att känslan av tyngden från ett svärd ska stämma i bärarens arm håller bäraren en "kontroll" i höger hand. I denna kontroll sitter även avtryckare för de olika vapen som rustningen är utrustad med.

Edit: Jag har fotat hela helgen, och idag har jag vabbat så jag har fotat och pillat med bilder och jag tror att jag har fått till nånting som känns mycket bättre nu. Så nu byter jag ut bilderna här under:

Allegras huvud (gal68) är en fin legobit. Jag köpte ett för längesen. Jag tyckte att den biten var värd ett annat öde än att bara förknippas med en ful leksak(). Hoppas denna MOC kan få folk lite mer positivt inställda till Galidor-bitar.

Den underförstådda samrådande åsikten på internet är ju annars att Galidor "inte är LEGO" och att TLC borde leta upp alla Galidor-bitar och slänga dem i en smältugn. Men som ni vet, så gillar jag de där lite konstiga bitarna som ingen annan vill använda. :)

Det finns fler bilder och lite mer info på mitt Flickr-flöde: http://www.flickr.com/photos/o0ger/

Designen är baserad på den här skissen av en konstnär som heter Trevor Claxton
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

phastas

Bara jag som tänker på Final Fantasy och Portal?

Mycket stiligt!

Roger Brickjet

Grymt snyggt! Gillar verkligen alla former och vinklar du fått till. Huvudet passar perfekt!

mechamike

Mycket stiligt.. man blir sugen på att skaffa ett Gallidor huvud och själv försöka få till något.. Snygg användning av rotorbladet!
?

swestar

Mycket estetiskt tilltalande former. Bra fotat och sist men inte minst, bra klossat.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mordatre

Fräckt och innovativt. Men vad är det? ( som hon håller i alltså)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

o0ger

Citat från: mordatre skrivet 21 Mars 2014 kl. 19:47

for now I have truly failed  (jag ska förklara lite, men jag gör det första posten)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mordatre

Citat från: o0ger skrivet 21 Mars 2014 kl. 20:34
Citat från: mordatre skrivet 21 Mars 2014 kl. 19:47

for now I have truly failed  (jag ska förklara lite, men jag gör det första posten)

Ok då är jag med.  :)   Den där överdrivet vilda ologiska fantasin som präglar Manga/Anime/tentakel-pr0n-anhängarna har jag ibland lite svårt att anamma. Ditt bygge förtjänar dock att bli bloggat lite här och där för det är så "NPU-igt".   ;)

Myko

Såg ju den live men sa kanske inte så mycket då. Gillar den i alla fall! Bilderna var dock lite mörka så det är svårt att se detaljer i de svarta partierna.

o0ger

Det är så tråkigt att jag inte lyckas ta bra bilder. En riktigt bra bild är ju nästan halva delen av en lyckad MOC. Jag blir mobbad på flickr också för mina bilder ;)

Hur ska jag göra? Blir det för hög kontrast när jag har vit bakgrund? Ska jag ha svart bakgrund istället? Eller grå? Tar tacksamt alla tips på hur jag ska fota denna MOC.

o0ger

Citat från: mordatre skrivet 21 Mars 2014 kl. 22:23
Ok då är jag med.  :)   Den där överdrivet vilda ologiska fantasin som präglar Manga/Anime/tentakel-pr0n-anhängarna har jag ibland lite svårt att anamma. Ditt bygge förtjänar dock att bli bloggat lite här och där för det är så "NPU-igt".   ;)

Så du tänkte på Hentai när du såg min MOC? ;) Egentligen så är det väl så att man får tolka bilderna själv. Men om du började tänka på tentakel-pr0n när du ser bilderna så krävdes nog en liten förklaring :)

Vi var ju hemma hos Illuwatar förra helgen och då hade jag med mig den här och visade upp. Jag fick kämpa ett tag för att få den att stå utan att ramla eller falla sönder. (ja, den tål inte direkt att leka med). När den tillslut stod upp på köksbordet så började folk gissa på vad det egentligen var de såg. LilaToster gissade på att det var en käpp, eftersom hon hade såna problem med att stå utan att ramla.  :D

mordatre

Citat från: o0ger skrivet 22 Mars 2014 kl. 11:06
Citat från: mordatre skrivet 21 Mars 2014 kl. 22:23

Så du tänkte på Hentai när du såg min MOC? ;) Egentligen så är det väl så att man får tolka bilderna själv. Men om du började tänka på tentakel-pr0n när du ser bilderna så krävdes nog en liten förklaring :)

Vi var ju hemma hos Illuwatar förra helgen och då hade jag med mig den här och visade upp. Jag fick kämpa ett tag för att få den att stå utan att ramla eller falla sönder. (ja, den tål inte direkt att leka med). När den tillslut stod upp på köksbordet så började folk gissa på vad det egentligen var de såg. LilaToster gissade på att det var en käpp, eftersom hon hade såna problem med att stå utan att ramla.  :D

Haha. Nej fick inga Hentai-associationer då jag så din moc, det var mest en generell genrebeskrivning.  Undrade mest om du fått inspiration från något då jag inte kände till exakt vad du avbildat. Googlade så nu vet jag vad en "Three armed sloth" är för något.
Sista bilden är något mörk men du har fått till hennes och "trearmadesengångarens"  former så bra så jag tycker inte det behöver vara direkt ljusare.

o0ger

Tack ska ni ha allihop för era kommentarer! Jag ska försöka få till lite bättre bilder inom kort.

o0ger

Nu är första posten uppdaterad med nya bilder!

jalex

Vet inte riktigt vad "Three Armed Sloth" är men snyggt byggt och väldigt fina foton, särskilt 4:e sista och näst sista bilden. Man ser knappt att det är LEGO.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter