Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Three Armed Sloth

Startat av o0ger, 21 Mars 2014 kl. 16:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Översatt skulle det bli "Trearmad Sengångare".

Såg denna IRL när jag hade min träff och den var lite ostadig... Men mycket snygg. Klar anime-känsla över det hela (och man fick lära sig något nytt med dessa huvuden).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Citat från: mordatre
Googlade så nu vet jag vad en "Three armed sloth" är för något.

Citat från: jalex
Vet inte riktigt vad "Three Armed Sloth" är...

Alltså, Three Armed Sloth är inget vedertaget begrepp mig veterligen. Det är bara ett namn, som D.A.R.K, eller Taillights. Jag kunde ha kallat den Bionic Mechanized Articulated Weaponized Augmentation Suit, eller liknande, men det lät inte lika bra. Dessutom är det så att det är namnet på den skiss som Trevor Claxton gjorde. Så det är hans namn.

Citat från: jalex
...men snyggt byggt och väldigt fina foton, särskilt 4:e sista och näst sista bilden. Man ser knappt att det är LEGO.

Tack! Om någon hajar till och tänker "är det där LEGO?" eller "man ser knappt att det är LEGO", då har jag lyckats! :)

Citat från: Illuwatar
Såg denna IRL när jag hade min träff och den var lite ostadig... Men mycket snygg. Klar anime-känsla över det hela (och man fick lära sig något nytt med dessa huvuden).

Tack! Ja, den är ostadig. Men, som Etzel skulle säga, bara den klarar sig förbi fotograferingen så är det gott nog. Det är ju tur att hon har en käpp då att stödja sig på ;)

Faktiskt så skulle jag ändå säga att jag är ganska nöjd med hur stadig den ändå är. ca 98% av bygget är Superkalle-godkännt faktiskt. Det enda som han inte skulle gilla är att jag har satt ihop en med en med hjälp av ett för att göra "kragen". Men annars skulle jag faktiskt kunna bygga detta i LDD. Förutom att och och några andra delar inte finns i LDD. Och så har vi ju de nya kullederna, men de dyker väl upp snart eller, Superkalle?

Kanske skulle försöka fixa en LDD fil?...  hmm...
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Och här är en bild till som jag tog igår. Till er som inte tittar på Flickr:
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mordatre

Ja det var Trevor Claxton´s skiss jag hittade vid googlingen. Har han sett ditt bygge?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

o0ger

Citat från: mordatre skrivet 25 Mars 2014 kl. 21:50
Ja det var Trevor Claxton´s skiss jag hittade vid googlingen. Har han sett ditt bygge?

Det tror jag inte. Jag har mailat honom men inte fått nåt svar  :'(

Majkel

Coolt, och bra foto nu med svart bakgrund. 
Vet inte om det beror på hentai-associationen förut men jag höjde lite på ögonbrynen när jag gjorde dagens felläsning: "three armed slut"  :o