Erfarenheter av Pixmania [Samlingstråd]

Startat av Pekblom, 02 December 2013 kl. 21:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Högg till på två Kingdoms Joust från pixmainia. Kändes som sista chansen att få tag i dem till hyfsat pris.
Man skulle kunna kalla det sämsta emballeringen i historien.. om de varit emballerade.
Adresslappar rakt på lådorna och sedan iväg. Imponerad att troligen alla bitarna kom fram.
Självklart sitter klisterlappen som berget och går inte att ta av men egentligen spelar det ingen roll efter som lådorna ändå är trasiga.

Magnus den store

Där sjönk Pixmania ytterligare ett par steg. Det finns en anledning till att Lego skickar paket i en diskret förpackning. TLC vet att Lego ofta ges som present till barnen i hushållet. Vidare är det alltid roligare med en hel och ren låda.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Jag beställde samma set från dem för ett år sedan, då kom det i alla fall i en låda...
Sen att de lyckades med konststycket att skicka över 10 olika kollin på samma beställning har gjort att jag inte orkat beställa därifrån igen :P
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Magnus den store

Jag kan inte riktigt släppa det här. Hur tänker man om man skickar i väg varor så här? Vill Pixmania ha fler eller färre kunder? Finns det inget kvalitetsarbete?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

Riktigt dåligt gjort!  >:(

Som sagt, man kanske vill hålla innehållet hemligt av olika anledningar! (jag vet inte vad ni pratar om, klart det är till barnen ::)) och att åka igenom en transportresa hos posten kräver ju sina törnar!

Jag är i alla fall avis att du har två av detta grymma set! :)

boba johan

Det där är ju under all kritik, jag hade begärt att få nya. De har ju förstört produkterna

Record

Detta var ju skit!

Beställde 2 st av detta set från dom för ett tag sedan, då kom dom i stora kartonger, överdrivet stora, som när jag köpte tower bridge från dom, och dom på utläningstället kom med en vagn med kartongen på, så det är verkligen häfta eller rännskita vad det gäller deras packning. :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Mirandir

Kartongerna har väl tagit slut så här i juletider med tanke på hur de annars brukar paketera... ::)
Legobloggen: http://legobloggen.com

Mizar

Är imponerad över att kartongerna ändå är i så pass bra skick då UPS hantering inte är speciellt snäll. Har varit på deras terminal i Malmö där lådor blandas med halvpallar på samma transportband. Därför bör man skicka väl emballerat när det ska gå med dem! Är det mycket jobb att reklamera försändelsen? :(

Pekblom

Noterade att lådorna kommer 'nda från frankrike och då får man väll anse att de hållit ganska bra endå..  :o

BeardedNerd

Jag köpte samma set av dem tidigare i år och det kom i en kartong som ursprungligen skulle innehålla ett par av samma. Kanske du fick de två som hade plockats bort från min kartong?

Det som störde mig med Pixmania var att det skickas via något bud som vägrar lämna hos Posten. För att slippa åka till något utlämningsställe på andra sidan stan lyckades jag övertala budkillen att köra det till jobbet, men det var mackligt att behöva gå och möta upp.

o0ger

Jag har aldrig haft liknande problem med dem. Fick precis mitt Town Hall och det var fint packat.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Limpfittz

samma här, har aldrig haft problem med pixmania, köpte London Tower Bridge nyligen och den kom fram emballerat och fint :)
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

hersa

Fick hem en Town Hall med UPS idag, oskadd i en lagom stor låda  :)

darthmortar

De gånger jag beställt från Pixmania har det kommit fram helt och väl pakiterat. Det som å andra sidan stör mig är att ex teknikprodukter kan komma med menyer på andra språk (man lär sig franska på detta vis) samt att leveranser ibland tar en mindre evighet. Men så är dem ju billiga och man får vad man mer eller mindre betalar för. Dock ska det inte innebära att de slarvar med paketeringen.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.