Erfarenheter av Pixmania [Samlingstråd]

Startat av Pekblom, 02 December 2013 kl. 21:45

Föregående ämne - Nästa ämne

insurrection

Missat denna tråd, men jag köpte också #10223 Kingdoms Joust, 3 exemplar närmare bestämt. Fick 2 levererade i ordentlig wellpapplåda men det tredje hade behandlats på samma sätt som Pekbloms - det hade dessutom spruckit i en stor reva på framsidan. Alla påsar fanns dock i lådan.

Joge

Jag som själv gillar LEGO's vanligen vackra och färgglada kartonger vill naturligtvis motta dessa så oskadda som möjligt...särskilt noga tycker jag det är om det ska ges bort i julklapp eller annan present.

Det är alltså för mig helt ofattbart att någon kan komma på idén att skicka iväg paket på det viset! Helt sjukt faktiskt!  :o

Måste tillägga att jag själv har haft turen att få Pixmanias grejer skickade till mig i skyddande kartonger...hittills iallafall...

footos

Fick en leverans idag och det fanns inget att klaga på.

oskbl

Har beställd lego från pixmania, trots alla varningar. Brukar leveransen vara med UPS (det står ju det, men även att man ska kunna hämta paketet från utlämningsställe)? Eller får man hämta på postens utlämning? UPS verkar jobbigt.

BeardedNerd

UPS-leverantören ringde mig och jag lyckades övertala dem att köra paketet till jobbet, annars hade jag fått hämta det på terminalen, vart den nu är. De lämnar inte på Posten, vilket suger.

oskbl

Citat från: BeardedNerd skrivet 03 Februari 2014 kl. 20:51
UPS-leverantören ringde mig och jag lyckades övertala dem att köra paketet till jobbet, annars hade jag fått hämta det på terminalen, vart den nu är. De lämnar inte på Posten, vilket suger.

De har väl bara tre terminaler i hela landet, verkar det som... Jag väntar med spänning på hur det ska gå med mitt paket, det har inte skickats än.

Risgrynsgrot

Beställde 4 st set av Pixmania, idag fick jag mail om att ETT av de setten har blivit skickade, de andra står som "ej i lager/ej disponibel" under min order.  :-\

oskbl

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 04 Februari 2014 kl. 16:14
Beställde 4 st set av Pixmania, idag fick jag mail om att ETT av de setten har blivit skickade, de andra står som "ej i lager/ej disponibel" under min order.  :-\

Så står det för min beställning också, men det jag beställda (Jabbas Sail Barge) tog slut då den var billig. Men jag antar att beställningar redan gjorda reserverar ett exemplar. Nu ser jag att status för min order ändrats från "Godkänd" till "Expiderad". Känns lite läskigt, googlar man på pixmania får man ju inget gott intryck direkt (dock verkar många beställa elektronik och sen bli missnöjda, men Lego känns lite mer "säkert"). Men det visste jag om innan jag beställde.

darthmortar

Citat från: oskbl skrivet 04 Februari 2014 kl. 16:37
Citat från: Risgrynsgrot skrivet 04 Februari 2014 kl. 16:14

Så står det för min beställning också, men det jag beställda (Jabbas Sail Barge) tog slut då den var billig. Men jag antar att beställningar redan gjorda reserverar ett exemplar. Nu ser jag att status för min order ändrats från "Godkänd" till "Expiderad". Känns lite läskigt, googlar man på pixmania får man ju inget gott intryck direkt (dock verkar många beställa elektronik och sen bli missnöjda, men Lego känns lite mer "säkert"). Men det visste jag om innan jag beställde.

När det gäller elektronik var det väldigt vanligt ett tag att de sålde apparater, ex mobiler och kameror, utan svenska menyer. Kanske säljer de Lego med arabisk instruktionsbok där man får börja bakifrån?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Risgrynsgrot

Nu är 4 av 5 saker jag beställt skickade enligt Pixmania.  :) Givetvis i 4 olika paket, men man får väl vara nöjd så länge man får hem dem.  ::)

Anders67

UPS är ju jättebra, fick just för ett par minuter sedan 3paket hemlevererat, från pixmania till en fraktkostnad på 79 kr, set , och hemma i fina paket i mint kondition för bara 1206kr!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Myko

Men UPS är väl helt hopplösa om man inte kan vara hemma när de levererar? Eller tänker jag på någon annan fraktfirma.

oskbl

Angående UPS så kan man kolla på rejta.se, många tycker det är lite osmidigt. Fick också leverans idag från Pixmania via UPS, jag är ändå hemma med barnen så det var inget problem, men jag fick klistra upp en lapp med portkod vid min port. När man beställer via S@H så försöker posten (tror jag) leverera hem, men de vänder direkt vid en låst port utan att ringa verkar det som. Men det gör ju inte så mycket (förutom en extra dags leveranstid) då man kan hämta ut på postens utlämningsställe, men UPS har ju bara 3 terminaler i landet. Jag föredrar Posten, DHL eller Schenker där jag kan hämta paketet i närheten.

Hursomhelst, mitt lego var i en ordentlig kartong, med luftkuddar som skydd i kartongen. Helt ok packning, t.om. bra. Dock stod det LEGO på kartongen, och min son såg ju det genast ("Det är LEGO i kartongen!").

Har inte öppnat legot än, men tror inte jag behöver läsa instruktionsboken bakifrån och fram  :D

Joge

Killen från UPS ringde mig vid 14-tiden idag och frågade om jag var hemma. Jag var ute och körde, men kunde möta upp efter 3-4 minuter. Mottog ett par väl paketerade kartonger (innehållande mycket luft, men ändå...). Så personligen är jag fortfarande nöjd med Pixmania & UPS.