Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2014

Startat av lindyhep, 03 November 2013 kl. 10:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: mechamike skrivet 22 November 2013 kl. 12:20
Jag hoppas det är en stickers här med,  Men vid närmare kik kan det vara printed.. :( Rätt troligt eftersom set:et riktar sig mot barn..

Känns lite ironiskt efter alla gånger man klagat på att de envisas med klistermärken. I grunden gillar jag verkligen att de kör med mycket printade tiles. Problemet med just den här biten är dock att den lösningen verkligen begränsar tillgången på roliga färger.

Citat från: o0ger skrivet 22 November 2013 kl. 09:30
http://www.flickr.com/photos/tormentalous/10983679645/ - kolla krokodilens framtänder

Den biten var verkligen en välkommen nyhet. Eftersom LEGO totalt verkar ha snöat in på horn/klor/taggar/tänder, så är det roligt att nu se dem spinna vidare på 49668 som jag alltid gillat då den har en look som inte är riktigt lika specifik som senare taggar. Mycket mer mångsidig med andra ord.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

MicroByggare

Några nya chima huvuden och "4x4 rund platta med 2x2 hål?" I transclear jaa!
Kanske en genomskinlig anka till bath vader? + en ny spedors bit ( nya vinklar ? )

Wineyard

Citat från: MicroByggare skrivet 23 November 2013 kl. 16:55
"4x4 rund platta med 2x2 hål?" I transclear jaa!

Kom dock redan med   :)

MicroByggare

Ja men inte i transclear  :) (hittade den inte och kom inte heller ihåg vad biten kallades).
Edit: hade vist fel :-[

Etzel

Citat från: MicroByggare skrivet 23 November 2013 kl. 23:57
Ja men inte i transclear  :) (hittade den inte och kom inte heller ihåg vad biten kallades).
Jo, i trans-clear. http://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=11833&colorID=12&in=A

MicroByggare

Va! Det hade jag missat (vart då??)  :-[

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Ser användbar ut - ifall den är på riktigt... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Eigenbrötler

Citat från: Illuwatar skrivet 26 November 2013 kl. 10:13

Ser användbar ut - ifall den är på riktigt... :)

Är inte det en av de nya bitarna som finns i framvagnen på snöskotern?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Larry Lars

Hittade en bra bild på en ny bit vi talat om tidigare i tråden.

by The Brothers Brick, on Flickr

Ser ut att vara en utmärkt bit.

Eigenbrötler

men den verkar inte stämma så bra som man skulle vilja?

jag antar att det är det man vill säga med den bilden?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Larry Lars

Citat från: Eigenbrötler skrivet 03 December 2013 kl. 20:18
men den verkar inte stämma så bra som man skulle vilja?

jag antar att det är det man vill säga med den bilden?

Ja, bilden är från en Recension på "Brothers Brick" och det var en nackdel som påpekades.

Som jag ser det verkar det ofta mest vara en ryggmärgsreflex att vilja att allt skall gå jämnt ut.
Problemet som gör en sådan här bit välkommen är ju att det allt för ofta går så pass jämnt ut att flera bitar passar till precis samma sak och att det saknas variation.

Majkel

Någon som sett om det kommer någon boskap i något kommande sett? Jag har väl egentligen ingen plan för boskapen men jag är barnsligt förtjust i de få varianterna som finns sedan tidigare.

Larry Lars

Hittade en ordentlig genomgång av den nya kulleds-kopplingen hos bloggen NEW ELEMENTARY.

En hel del goda nyheter minst sagt.

Larry Lars

Det har skrivits, tidigare i tråden, om de nya minifig-liknande robotfigurerna från nästa fas av "Hero Factory".
Hittade bilder som visar figur-konceptet i förhållande till en vanlig minifig. Jag gillar att det är hjälmar istället för solida huvuden, och att det går att sätta clips på armar och ben.

Recensioner av hela gruppen av set hittas på eurobricks.