Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2014

Startat av lindyhep, 03 November 2013 kl. 10:05

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: Larry Lars skrivet 10 December 2013 kl. 10:01
Det har skrivits, tidigare i tråden, om de nya minifig-liknande robotfigurerna från nästa fas av "Hero Factory".
Hittade bilder som visar figur-konceptet i förhållande till en vanlig minifig. Jag gillar att det är hjälmar istället för solida huvuden, och att det går att sätta clips på armar och ben.

Recensioner av hela gruppen av set hittas på eurobricks.

Lite roliga delar, även om jag inte är så intresserad av minifigs. Men armarna och hjälmarna går säkert att använda på nåt sätt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Mirandir

Citat från: Nextuz skrivet 10 December 2013 kl. 18:04
En hörntile 14719

ÄNTLIGEN! ;D

Nu fattas det bara "makaroni"-tiles också...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Skafte

Kvarnbacka

mordatre

Citat från: Nextuz skrivet 10 December 2013 kl. 18:04En hörntile 14719

Är detta en XXXbit i grått kanske?  Vet inte ännu vad jag ska ha den till men jag fick ha-begär.  Hade kanske blivit snygga golv/väg-mönster?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Magnus den store

Hittills endast i vitt, tyvärr.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Wineyard

Och en "plate 3x3 cross" 15397

Skafte

Citat från: Wineyard skrivet 11 December 2013 kl. 02:36
Och en "plate 3x3 cross" 15397

Mäh! Nu måste vi ju ha en tile till den också!  :P

Larry Lars

Det går utför med MOC:andet! Alla blir helt till sig över nya tiles, men ingen har sagt ett ord om det nya vi vet om det kommande kulleds-systemet. ;)

Citat från: Larry Lars skrivet 03 December 2013 kl. 22:59
Hittade en ordentlig genomgång av den nya kulleds-kopplingen hos bloggen NEW ELEMENTARY.

En hel del goda nyheter minst sagt.

Själv gillar jag att de ser ut att kunna "ta ut svängarna" ordentligt och ge stor rörlighet. Tidigare varianter har även gett byggen de används i en ovälkommen "leksaks-look". Dessa ser ut att vara lättare att integrera i smått och SNOT:igt byggande.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Myko

Att tile:a är livet. Kulleder är för husvagnar!

o0ger

Jag har redan nu behov av de nya kullederna. Jag kommer direkt köpa set där de ingår så fort de släpps. (Eller så blir de tillgängliga på BL först, vi får se)

Jag ser mycket fram emot att testa dem och hur man kan använda dem!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

marpe

Citat från: Larry Lars skrivet 11 December 2013 kl. 11:17
Det går ut för med MOC:andet! Alla blir helt till sig över nya tiles, men ingen har sagt ett ord om det nya vi vet om det kommande kulleds-systemet. ;)
Om kulledsbitarna skulle gå att få tag i till ett bra pris då skulle jag köpa en 50-pack av varje.  ;)

Larry Lars

De nya "round-plate-skjutar-pickorna" från SW ger en helt ny mening åt begreppet "extrabitar". :)
Avfyrade precis en och måste nu krypa omkring och leta. Skjuter mellan en halvmeter och en meter vilket var längre än jag väntade mej. Allt som är tyngre än en round plate far iväg ganska dåligt och för att fungera behöver det vara "solid stud" vilket ju utesluter en del sådant man skulle vilja ladda bössan med. :(

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!