Swebrick-byggen på LEGO Ideas

Startat av mechamike, 05 September 2013 kl. 11:00

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Jag har rapporterat honom till Ideas team och hanterar honom som medlem på Eurobricks nu!

dalle

Citat från: CopMike skrivet 13 Maj 2017 kl. 14:15
Jag har rapporterat honom till Ideas team och hanterar honom som medlem på Eurobricks nu!

Hu, inte nådigt att råka ut för Eurobricks hemliga polis.

Futurama

Hej,
Om ni tycker om mikrobyggen och lite mekanik kan ni ju kolla in min senaste serie på Lego-ideas.
Jag gjorde tidigare en serie med Theme Park byggen, men de rörde sig inte, nu håller jag på att göra sådana som kan röra sig.
Här är länken till den senaste, ett fritt fall. https://ideas.lego.com/projects/175191

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

drdoddo

Det här blev ju lite större än vad jag hade trott, haha! Såg som sagt hans post av en slump och kände att jag var tvungen och kolla upp det i alla fall. Känns ju bra så här i efterhand. Hela historien är dock fortfarande mind-blowingly (det är säker ett ord) f***ing stupid...

Magnus den store

Han verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Han är ju inte så svår att hitta på internet. Jag förväntade mig ett barn men han verkar vara född -95.

CopMike

Magnus den store

Lordflintstone

Bra jobb drdoddo!
Jag kan fortfarande inte fatta att man försöker, det är så dumt att jag började försöka hitta andra förklaringar och konspirationer.
Men man skall inte överanalysera tjuvar, det flesta är bara dumma. Som en plit jag jobbade med sa "90% av det inlåsta är nötter"

drdoddo

För att återgå till trevligare nyheter så har mitt flygplan ökat från typ 250 till 527 sista veckan. Det hjälper onekligen att vara på staff pick ;)

CopMike

Snyggt jobbat där!
Mina siffror har också rört sig en del, men långsammare! Få se om min kommande idé kan ge draghjälp.

drdoddo

Citat från: CopMike skrivet 17 Maj 2017 kl. 12:24
Snyggt jobbat där!
Mina siffror har också rört sig en del, men långsammare! Få se om min kommande idé kan ge draghjälp.
Tackar! Har nu lyckats ta sig in på "popular this week" så det kanske ger lite ytterligare draghjälp.
Hade ju missat att supporta ditt men nu är det åtgärdat ;)
Har funderat en del på det där med fler projekt. Är det en fördel att ha flera projekt tror ni? Olika eller då på samma tema? Jag har ju några byggen som ligger å skräpar, haha!
Någon som för övrigt har koll på om man kan lägga till fler taggar på sitt projekt? Såg att den där surf-historien som fick 10000 röster (hur..?) hade typ 100 taggar vilket naturligtvis hjälper om folk söker på något specifikt.

CopMike

Citat från: drdoddo skrivet 17 Maj 2017 kl. 19:20
Tackar! Har nu lyckats ta sig in på "popular this week" så det kanske ger lite ytterligare draghjälp.
Hade ju missat att supporta ditt men nu är det åtgärdat ;)
Har funderat en del på det där med fler projekt. Är det en fördel att ha flera projekt tror ni? Olika eller då på samma tema? Jag har ju några byggen som ligger å skräpar, haha!
Någon som för övrigt har koll på om man kan lägga till fler taggar på sitt projekt? Såg att den där surf-historien som fick 10000 röster (hur..?) hade typ 100 taggar vilket naturligtvis hjälper om folk söker på något specifikt.
Tackar!

Du har mycket bra grejor, så kör på bara! Jag tror att taggarna kanske inte betyder så mycket för folk måste söka efter taggen. Jag är osäker på hur många som exempelvis söker efter ett namn såsom Elvis jämfört med steampunk? Jag tror twitter & facebook-poster är väldigt mycket bättre, och jag har varken det ena eller andra.

Här är min senaste iallafall:
https://ideas.lego.com/projects/175652

drdoddo

Håller på att försök lägga upp ett nytt bygge på Ideas men fick besked om att det inte godkändes pga att det inkräktade på licens-teman (i detta fall SW). Har mailat dem och frågat då själva idén inte har något alls med SW att göra. Använde de minifigsen för att visa upp bygget bara. Tanken (som jag även beskrev i texten) är att man kan byta ut gubbarna till vilka som helst. Har inte fått något svar ännu men blir lite fundersam. Om jag lägger upp en ide med en räddningshelikopter, etc men som körs av darth vader, kan det väl inte anses inkräkta på SW-licensen då gubben bara är där som vilken minifig som helst? Anledningen att jag valde just SW-figs är helt enkelt att det är ett roligare sätt att visa upp idén på. Tankar?