Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP Biobygge

Startat av Svartkrut, 15 Augusti 2013 kl. 18:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Snyggt - det är så här det borde ha sett ut... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Teabox

Snyggt. Gör sig mycket bättre i utökad storlek :)

Superkalle

En detalj jag gillar är de där vita 2x2 jumper plates på golvet. Studsen blir en del av mönstret, samtidigt som man kan sätta minifigs på. Annars brukar det ju alltid bli att tilade golv blir så "lekovänliga"...de är snygga o blanka, men det går ju inte att spontant sätta några minifigs här eller där. Det har du löst på ett elegant sätt!  :)

Ras 74

Riktigt tjusig biograf! Skall den med till Norrköping?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

tellblom

Bra jobb Svartkrut, du har ändra och fått till detaljerna perfekt :) känns som om jag inte skall bygga originalet nu, kommer bara bli besviken 

Gideon

Citat från: tellblom skrivet 16 Augusti 2013 kl. 10:25
Bra jobb Svartkrut, du har ändra och fått till detaljerna perfekt :) känns som om jag inte skall bygga originalet nu, kommer bara bli besviken
Riktigt härligt bygge! Får man se detta i Norrköping?
Håller dock med att det kommer kännas futtigt med originalet nu :P
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Stigge72

Snyggt moddat!
Hoppas som andra före mig att vi får se den i Norrköping.

Svartkrut

Kul att ni gillar bygget. Tanken är att det ska bli klart i tid så det kan följa med till Norrköping. Angående studsen i golven så var tanken just att man skulle kunna placera ut många minifigs precis som man känner utan att de ramlar på de blanka tilesen.
När det gäller originalet så fanns det en hel del som jag gillade med det och som jag återanvänt.

Svartkrut

Nu är mitt biobygge klart och redo för Norrköping. Palace Cinema har förvandlats till SF-BIO.  :)

Sollan

Å så snyggt! Riktig biosalong. Det ska bli väldigt kul att se i verkligheten.

Lundgren

Jäklar va häftigt! Hur ser orginalet ut?

Svartkrut

Anders67

Snyggt, passar verkligen som förlängt och extra kul med SF bio skylten. Inredningen är helrätt och nu förtiden köper man biljetterna INNE vid kassan, inte utanför!

Tie Fighter

Den här vill jag titta närmare på i Norrköping.

Majkel

Väldigt fint bygge!