Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Rivendell MOC

Startat av Tie Fighter, 08 augusti 2013 kl. 13:49

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Jag har följt processen från början och gillar resultatet. Vore kul att detaljstudera högupplösta bilder.

Klurfigur

Jäkligt snyggt! Det var ett sant nöje att få uppleva det i verkligheten på utställningen i Norrköping.

Gideon

Citat från: Klurfigur skrivet 20 oktober 2013 kl. 00:13
Jäkligt snyggt! Det var ett sant nöje att få uppleva det i verkligheten på utställningen i Norrköping.
Instämmer! Det var definitivt ett sant nöje att få tillbringa en stor del av tre dagar bredvid detta mästerverk! :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Tie Fighter

Tack! Det var roligt att så många uppskattade bygget.
Kul att man hamnade bredvid medeltids CB:t , så många detaljer man hade missat om man bara hade varit besökare.

Här kommer lite reaktioner som jag hörde om mitt bygge under dom två dagarna.
Det jag tyckte var roligast var att besökarna såg på en gång vad jag försökt att återskapa.
Vuxna: titta det är ju alvernas hus i Sagan om ringen. ( tjuvtitt på utställningslappen, ja just det Rivendell)
Nåja nästan alla... en dam: åh vad fint! Har du byggt ett amerikanskt hus?
Barnens reaktion var mer åt: Titta mamma/pappa vattenfall! Där är ju han! ( när dom fick syn på Gollum under bron)
En skön kommentar kom från en 7-8 åring: ah det är ju Rivendell eller kanske man ska säga Vattnadal, sedan rabblade han upp namnen på alla i the fellowship han fick syn på.( nämde även ponnyn Bill jag hade med)! Där hade vi ett stort Tolkien fan. :D

Tack alla som röstade på mitt bygge, det var kul att se att det uppskattades i alla åldrar och kön.

swestar

Citat från: Klurfigur skrivet 20 oktober 2013 kl. 00:13
Dito  :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Klätterapan

Ja det var fantastiskt fint! Ser redan fram emot nästa moc från dig nu när bitarna blir lediga!  :)

Tie Fighter

Citat från: Klätterapan skrivet 21 oktober 2013 kl. 10:50
Ja det var fantastiskt fint! Ser redan fram emot nästa moc från dig nu när bitarna blir lediga!  :)
Tack! Ja vi får se vad det blir för något.  :) 
Något modulärt blir det i allafall, så mycket kan jag säga.  :P

Illuwatar

Kan stämma in i lovsången här - var riktigt skoj att se bygget i verkligheten. Bilderna ger det knappast rättvisa.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se