Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Rivendell MOC

Startat av Tie Fighter, 08 augusti 2013 kl. 13:49

Föregående ämne - Nästa ämne

bileam

Citat från: Tie Fighter skrivet 09 augusti 2013 kl. 08:19

Sand blue wedge plates har legat i min wanted list sedan jag började med bygget, jag har alla utom 7 st 50304 i sand blue.
Den verkar vara omöjlig att få tag på om man inte vill handla en och en från USA och det känner jag inte för.
Jag vill inte byta ut dom innan jag fått ihop samtliga för att behålla ett så enhetligt intryck som möjligt
Jag kan ställa upp med en mellanlagringsadress i LA om du vill beställa dit och min syster skickar till Sverige när alla har kommit...
/bileam

swestar

Mycket stiligt/mäktigt bygge.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tie Fighter

Citat från: bileam skrivet 09 augusti 2013 kl. 08:43

Sand blue wedge plates har legat i min wanted list sedan jag började med bygget, jag har alla utom 7 st 50304 i sand blue.
Den verkar vara omöjlig att få tag på om man inte vill handla en och en från USA och det känner jag inte för.
Jag vill inte byta ut dom innan jag fått ihop samtliga för att behålla ett så enhetligt intryck som möjligt
Jag kan ställa upp med en mellanlagringsadress i LA om du vill beställa dit och min syster skickar till Sverige när alla har kommit...
/bileam
Tackar för erbjudandet.
men just nu så har jag inga andra bitar jag har behov av, så det blir svårt att lägga 5-6 ordrar på bara en eller två wedge plates med tanke på att dom flesta butiker har en minsta order summa.
Vi får se om det blir av innan jag river bygget.

EpsilonEta

Citat
Jag trodde de var Light Bluish Gray, men varför använder du 50304? Borde inte 43722 med lite stöd på baksidan fungera lika bra?
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Tie Fighter

Citat från: EpsilonEta skrivet 09 augusti 2013 kl. 11:53
Citat
Jag trodde de var Light Bluish Gray, men varför använder du 50304? Borde inte 43722 med lite stöd på baksidan fungera lika bra?
Jag har inte provat, men risken då är att dom inte går att fälla ihop tillräckligt om man bygget med stöd på baksidan.
Jag får ta och testbygga.

Gideon

Jag tror att det skulle räcka långt att byta ut det vita mot dark/light bley wedge plates tillfälligt, skulle synas mycket mindre än de vita :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Ozp

Coolt och mäktigt bygger.

Hur mycket väger det? Hur många BL ordrar behövdes? och vad ska du göra med alla grå slopes?  :D

Tie Fighter

Citat från: ozp skrivet 10 augusti 2013 kl. 20:28
Coolt och mäktigt bygger.

Hur mycket väger det? Hur många BL ordrar behövdes? och vad ska du göra med alla grå slopes?  :D
Den väger nog en 20-30kg skulle jag tro.
Det har nog blivit ett 30 tal BL ordrar.
Alla grå slopes:en hittar man alltid en användning av tex berg, tak eller borg / murar.

Nirvana5

:D :D Supersnyggt ... du borde posta det på Eurobricks om du inte gjort det i deras Lotr Forum.... bör ses av så många som möjligt  :D :D

Stigge72

Som så många tidigare skrivit: Snyggt, och ser det gärna i Nkpg.

Svartkrut

Har älskat det här bygget från start och det blev magiskt snyggt när det blev klart. Håller tummarna för att du får ut det genom dörren så man kan få se det live i Norrköping!  :D

footos

WordArtist

Helt otroligt snyggt! Nu har jag något att sträva mot!

mechamike

Nice.. se till att få med det till Norrköping  :-*.. (och det kanske är något värt tänka på för alla er som ligger i startgroparna till storslagna byggen.. bygg modulärt så ni enkelt kan ta med och visa upp på våra stora utställningar! ;)
?

NIN777

Härligt bygge!

Är minst lika imponerad av att du slutförde bygget. Bra jobbat!